يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۸۸۸
زمان انتشار: ۲۱:۳۸     ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
در جریان نودمین کنگره فدراسیون جهانی شطرنج (فیده)، استاد بزرگی آرین غلامی و هفده عنوان بین‌المللی دیگر شطرنج ایران به تصویب رسید.
به گزارش پایگاه 598، در جریان رقابت‌های اخیر شطرنج زیر ۱۸ سال جهان آرین غلامی با کسب حد نصاب لازم برای استاد بزرگی – سه نورم GM و عبور از ریتینگ ۲۵۰۰ – به این عنوان بین‌المللی دست پیدا کرد.

البته ثبت عنوان استاد بزرگی برای این شطرنجباز ۱۸ ساله کشورمان منوط به تایید آن توسط فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) بود که در جریان کنگره اخیر این فدراسیون انجام شد.
نودمین کنگره فیده ۸ تا ۱۰ اسفندماه به میزبانی امارات برگزار شد.

در همین کنگره عنوان استاد بزرگی آرین غلامی به تصویب رسید.

غلامی شانزدهمین شطرنج باز ایران در بخش مردان است که عنوان استاد بزرگی‌اش توسط فیده به تصویب نهایی رسیده است.

مرتضی محجوب، اصغر گلی‌زاده، الشن مرادی، شجاعت قانع، همایون توفیقی، حسن عباسی‌فر، امیر باقری، علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو، سیدمحمدامین طباطبایی، پویا ایدنی، احسان قائم‌مقامی، مسعود مصدق‌پور، شاهین لرپری زنگنه، امیررضا پوررمضانعلی و پوریا درینی ۱۵ شطرنجباز ایرانی هستند که پیش از این صاحب عنوان استاد بزرگی در بخش مردان شده بودند.

البته از این بین استاد بزرگ الشن مرادی با توجه به مهاجرت به آمریکا و تغییر پرچم در فهرست فیده جزو استاد بزرگان ایرانی قرار نگرفته است.

همچنین استاد بزرگ امیر باقری به خاطر اینکه بیش از یک سال بازی رسمی انجام نداده است بازیکن فعال تلقی نمی‌شود و از فهرست فیده کنار گذاشته شده است.

در جریان کنگره فیده علاوه بر استاد بزرگی آرین غلامی، ۱۷ عنوان بین‌ا‌لمللی دیگر شطرنج ایران در زمینه‌های داوری بین‌المللی (۳ نفر)، داوری فیده (۱۱ نفر) و برگزارکننده بین المللی (۳ نفر) نیز به تصویب رسید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها