يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۹۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
در شرایطی که بیماری کرونا امنیت روانی جامعه را بر هم زده، اقشار مختلف مردم خودجوش برای بازگشت آرامش روانی مردم حتی با ضدعفونی کردن سطح شهر، حتی با یک چرخ خیاطی برای تولید ماسک تلاش می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از زاهدان، در شرایطی که بیماری کرونا امنیت روانی جامعه را بر هم زده، اقشار مختلف مردم خودجوش برای بازگشت آرامش روانی مردم حتی با ضدعفونی کردن سطح شهر، حتی با یک چرخ خیاطی برای تولید ماسک تلاش می‌کنند.

اکثر آنها جوانان بسیجی، جهادی و یا هیئتی هستند که آخرش شب در خیابان های سطح شهر با ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده در کنار کارکنان شهرداری حاضر و به نظافت وسایل ورزشی پارک‌ها، عابر بانک‌ها و در و دیوار مغازه‌ها می‌پردازند.

نمونه ای از فعالیت کارکنان شهرداری خاش برای ضدعفونی کردن سطح شهر را در فیلم زیر ببینید.

 

و اما یک خبر کوتاه از اقدامی بزرگ و ارزشمند

راه‌اندازی کارگاه دو نفره انسانیت/تولید ماسک به دست مادر و دختر بیمار

 

یک خیر سیستانی با قرار دادن دو دستگاه چرخ خیاطی و خرید مواد لازم برای تولید ماسک، برای خانواده ای نیازمند، کارگاه کوچک تولید ماسک را در روستای سامانی شهرستان زهک راه اندازی کرده است.

مادر خانواده سرپرست دو فرزند ناشنوا است که خود نیز دچار بیماری ریوی است.

ماسک های دوخته شده نیز توسط این خیر خریداری می شود و رایگان در اختیار مردم نیازمند قرار داده خواهد شد.

همچنین مردم روایت میکنم از کارکنان شرکت هامون بافت کویر زاهدان که خط تولید خود را تغییر دادند و برای تولید ماسک دست به کار شدند تا کمبودها را تا حدودی برطرف کنند.

 

روزانه 5 هزار ماسک در زاهدان تولید می شود

رئیس هیئت مدیره صنایع نساجی و پوشاک هامون بافت کویر گفت: با راه اندازی خط تولید ویژه، روزانه 5هزار ماسک بهداشتی در این کارگاه تولیدی، تولید می شود.

رضا نورا اظهار داشت: شرکت هامون بافت کویر، در راستای رسالت اجتماعی و برابر هماهنگی با ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا، با راه اندازی خط تولید ماسک با بکارگیری ۳۰ نفر نیرو و ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰۰عدد ماسک به جمع جهادگران عرضه سلامت پیوست.

وی اظهار کرد: همه ماسکهای تولیدی به صورت رایگان و توسط مراکز بهداشت در اختیار ساکنان حاشیه شهر قرار خواهد گرفت.

رئیس هیئت مدیره صنایع نساجی و پوشاک هامون بافت کویر ادامه داد: تولید این ماسک ها تا زمانی که ستاد مبارزه با کرونای سیستان و بلوچستان اعلام نیاز کند، تداوم خواهد داشت.

 

استفاده از پیک موتوری برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم در فنوج

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فنوج نیز گفته است برای کاهش مراجعه مردم به درب فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اصناف این شهرستان کالاها و لوازم مورد نیاز مردم را توسط پیک موتوری تحویل می‌دهند.

 

 

تولید روزانه 1500 ماسک در شرکت تعاونی خیاطی الزهرا (س) زابل

 رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی زابل گفت: روزانه بیش از 1500 ماسک برای مصرف بیمارستان های منطقه سیستان توسط برخی بانوان تعاونگر زابل تولید می شود.

 مجتبی زاده میر افزود: شرکت تعاونی خیاطی الزهرا (س) زابل این روزها با توجه به شرایط خاص استان و کشور، با همت چند بانوی تعاونگر بخشی از فعالیت های خود را اختصاص به تولید ماسک داده است.

 وی ادامه داد: در این شرکت تعاونی ۱۵ نفر از زنان سرپرست خانوار مشغول به کار هستند.

 رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی زابل گفت: شرکت تعاونی خیاطی الزهرا (س) سال هاست برای بیمارستان ها و شهرداری زابل لباس تهیه می کند که در این برهه از زمان برای جبران کمبود ماسک در منطقه سیستان به میدان عمل آمده است.

 زاده میر افزود: روزانه در این شرکت تعاونی بیش از 1500 ماسک تولید و با توجه به انعقاد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی زابل، تحویل بیمارستان های منطقه برای استفاده پزشکان و پرستاران می شود.

آموزش نکات بهداشتی توسط کودکان بلوچ

 

 

 

برای حفظ سلامت همدیگر دید و بازدید و میهمانی تعطیل

شاید هیچ سالی به اندازه امسال برای مسافرت ها و دید و بازدیدهای نوروزی بی تفاوت نبودیم، این بی تفاوتی یک کار بسیار زیبا قلمداد نمیشد.

شاید تا پیش از این اگر به دوست و آشنایی هنگام سلام کردن دست نمیدادیم و دیده بوسی نمی کردیم حرکت نادرستی بود، اما این روزها این کار نشان از فهم و شعور است.

این روزها و در آستانه عید نوروز تقریبا هیچ خانواده ای منتظر میهمان نیست و هیچ فردی بدون اینکه کار واجبی داشته باشد شاید به میهمانی نرود و از نگاه عامه کار بسیار خوبی است.

همه ما بخاطر حفظ سلامت همدیگر و بخاطر گذاران زندگی توام با سلامتی از تمام دورهمی‌های مان چشم پوشی کردیم تا دلهره و نگرانی را از خود دور کنیم.

اما در همین شرایط حساس هم عده ای از خانواده ها از فرصت تعطیلی مدارس فرزندان استفاده کرده و به بار سفر بسته‌اند، ازدحام به حدی بود که استانهای مقصد گردشگری ورود مسافر را به منطقه خود ممنوع اعلام کردند.

اماکن تجاری و گردشگری چابهار و کنارک تعطیل است

در سیستان و بلوچستان نیز شهرهای جنوبی به ویژه چابهار مقصد گردشگری بود همچنان مردم این منطقه را برای سفر انتخاب کرده بودند که سبب شد استاندار سیستان و بلوچستان از تعطیلی تمامی اماکن گردشگری، تجاری و عمومی خبر دهد.

احمدعلی موهبتی افزود: با توجه به سیر صعودی شیوع ویروس کرونا، شهروندان برای حفظ سلامت خود و سایر هموطنان در منازل خود بمانند و از حضور در محافل عمومی به طور جدی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال باید مسافرت و گردشگری به شهرهای استان تعطیل و ترتیبی اتخاذ شود تا گردشگران سایر نقاط کشور نیز به استان وارد نشوند.

 استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همچنین با توجه به سیر صعودی شیوع ویروس کرونا در کشور و استان ضرورت دارد از برگزاری هرگونه مراسم؛ عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که منجر به تجمع و حضور مردم می‌شود، جلوگیری شود چرا که این بیماری دوره ۱۴ روزه نهفته دارد و در صورت عدم همراهی مردم و شیوع گسترده بیماری، با چالش‌های جدی در استان مواجه خواهیم بود.

از آنجائیکه در بین مسافرانی که به چابهار رفته اند یک مورد کرونای مثبت شناسایی شده و در قرنطینه به سر می‌برد، لازم است هموطنان به توصیه های مسؤولان مبنی بر پرهیز از سفر به‌ چابهار توجه کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها