يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۹۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
تصور نادرست خاصیت پیشگیرانه مصرف الکل در قبال ابتلا به کرونا، باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری شده. فاجعه اهواز و فوت ۱۶ نفر از هموطنان و ویدئوهایی که حتی در شبکه‌ای همچون ایران‌اینترنشنال بازنشر می‌شود و کاربران را تشویق به تولید خانگی الکل می‌کند در کنار سودجویی آن‌هایی که متانول را جای اتانول به می‌دهند، لزوم یادآوری برخی مسائل را یادآوری می‌کند. اینجا فتوای سه سال قبل‌تر رهبر انقلاب را بازنشر کردیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سوالی درباره حکم شرعی استفاده از الکل سفید را منتشر کرده بود.

متن سوال مطروحه و پاسخ رهبر انقلاب به شرح زیر است:

سؤال: آیا استفاده از الکل سفید برای ضد عفونی کردن دست و لوازم پزشکی مثل دماسنج و غیر آن به‌خاطر استفاده از آن‌ها در امور پزشکی و درمان توسط پزشک یا تیم پزشکی جایز است؟ الکل سفید همان الکل پزشکی است که قابل نوشیدن هم هست، آیا نماز خواندن با لباسی که یک یا چند قطره از این الکل بر آن ریخته شده، جایز است؟

ج: اگر از الکلی باشد که در اصل مایع نیست، هرچند مست‌کننده هم باشد، محکوم به طهارت است و نماز با لباسی که با این الکل برخورد کرده صحیح است و احتیاجی به تطهیر ندارد. ولی اگر از الکل مایع بالاصاله و بر حسب تشخیص اهل فن مست‌کننده باشد، بنا بر احتیاط نجس است و نماز با بدن یا لباسی که با آن برخورد کرده، موقوف بر تطهیر است؛ لیکن استفاده از آن جهت ضد عفونی کردن ادوات پزشکی و مانند آن اشکال ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها