يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۹۲۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به وجود ۱۳۰ بیمار کرونایی بدحال دراستان گفت: رعایت قرنطینه خانگی و بهداشت و درمان توسط افراد مهمترین راه برای قطع زنجیره شیوع بیماری است که این موضوع نیاز به همکاری بیشتر مردم دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا: قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به وجود ۱۳۰ بیمار کرونایی بدحال دراستان گفت: رعایت قرنطینه خانگی و بهداشت و درمان توسط افراد مهمترین راه برای قطع زنجیره شیوع بیماری است که این موضوع نیاز به همکاری بیشتر مردم دارد.

علی ابرازه، روز دوشنبه درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان درسالن کرامت استانداری قم، با بیان اینکه تا صبح امروز یک هزار و ۱۱ تن بستر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: ۱۳۴ تن از بیماران استان در۲۴ ساعت گذشته مرخص شده‌اند.

وی، با اشاره بازدید نمایندگان سازمان جهانی بهداشت ازقم، گفت: این تیم اعزامی وضعیت درمان، ظرفیت‌های بهداشتی و چگونگی شیوع بیماری را پیگیری کردند و دربازدیدهای خود از روند اقدام‌های استان بسیار راضی بودند.

ابرازه، گفت: سه روز است که تعداد مبتلایان قم در مرز یک هزار بیمار مدیریت شده‌است ولی اینکه بگوییم دیگر شاهد افزایش آمار در این زمینه نخواهیم بود از دست دانشگاه علوم پزشکی خارج است و به همکاری مردم بستگی دارد.

وی، ادامه داد: براساس معیارهای علمی حدود دو تا سه برابر افراد بستری شده در بیمارستان ها، افراد مبتلا به آن در جامعه وجود دارد که این موضوع رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه خانگی ضروری دارد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم، باتاکید براینکه باید تمام مبادی ورودی و خروجی قم کنترل شود گفت: نیاز استان تامین ۱۰ هزار کیت تشخیص است تا با سرعت افراد مشکوک را آزمایش و با قرنطینه درنقاهتگاه‌های مختلف، جلوی شیوع بیماری گرفته شود.

وی ادامه داد: در صورت وجود اتحاد و همدلی دراستان و همچنین همکاری مردم برای رعایت توصیه های پزشکی، امکان کنترل بیماری کرونا در قم طی یک ماه آینده وجود دارد.

ابرازه، تاکید کرد: از بین رفتن کرونا در گرمای تابستان هنوز بر اساس پژوهش‌های علمی به طور قطعی ثابت نشده‌است به همین دلیل نباید منتظر گرمای تابستان بود و باید از هم اکنون این موضوع جدی گرفته شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه اجرای بسیج ملی درقم نیازمند روزانه ۱۰ هزار قرص دارو است، گفت: روند وارد شدن به اورژانس های بیمارستان کاهش یافته است و دلیل آن ایجاد ۳۰ مرکز ارزیابی اولیه بیماران است.

وی ادامه داد: مرکزی برای پیگیری بیماران پس از ترخیص در استان ایجاد شده‌است که ۴۰ تن به صورت شبانه روزی در این مرکز وضعیت بیماران را پیگیری می‌کنندکه بر اساس پیگیری‌های انجام شده از ۵۵۰ بیمار ترخیص شده، ۳ تن فوت و پنج تن دوباره بستری شده‌اند.

ابرازه، تاکید کرد: کنترل خانواده افرادی که تست آنها مثبت شده‌است، شروع ولی با بررسی‌های انجام شده متاسفانه خانواده این افراد رعایت مسائل بهداشتی را نمی‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه دو چالش اصلی در قم، تعداد کم وسایل مورد حفاظت فردی و نیروی انسانی است، افرود: مرخصی و خروجی پزشکان در ایام تعطیلات عید از استان تا پایان مهار کامل کرونا ممنوع شده‌است.

 بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفلوانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

شهروندان برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم می‌توانند به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی ایترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها