يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۹۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از ایجاد نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در قم خبر داد و گفت: در این مرکز بیمارانی که ۳ تا ۵ روز آخر ترخیص را می‌گذرانند نگهداری می‌شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از ایجاد نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در قم خبر داد و گفت: در این مرکز بیمارانی که ۳ تا ۵ روز آخر ترخیص را می‌گذرانند نگهداری می‌شوند.

علی ابرازه روز دوشنبه در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۱۱ نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا (ع)، علی ابن ابیطالب (ع) و شهید بهشتی قم بستری هستند که ۱۳۰ نفر این افراد نیز بدحال هستند ولی ظرف ۲۴ ساعته گذشته ۱۳۴ نفر از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به روند درمان بیماران مبتلا به کرونا در قم افزود: این روند فراتر از انتظار نمایندگان سازمان بهداشت جهانی بود و راضی بودند،؛ در حال حاضر ۳ روز است که بیماران روی مرز ۱۰۰۰ مانده و ترخیصی‌ها و بستری‌ها برابر بوده، اما اینکه بگوییم شرایط کنترل شده خیر اینگونه نیست.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه روند بیماران چین کاهشی شده است که برای رسیدن به چنین شرایطی باید مجموعه اقدامات ملی انجام شود، تصریح کرد: برای این موضوع باید همه مبادی ورودی و خروجی کنترل شود، از دیگر سو موارد مشکوک به بیماری اعم از اطرافیان و خانواده بیماران بستری را بررسی کنیم که اینها نیازمند کیت تشخیصی است.

وی با اشاره به اینکه آنچه الان به عنوان برنامه بسیج ملی از آن نامبرده می‌شود نیازمند امکانات حداقلی است، عنوان کرد: در حال حاضر در استان حدود ۱۱ مرکز سرپایی و ۲۰ مطب کار بررسی و معاینه اولیه بیماران را انجام می‌دهند که همین موضوع روند مراجعات به اورژانس‌ها را کاهش داده است، از همین رو تأکید داریم این موضوع به معنای کاهش روند شیوع بیماری نیست، بلکه به دلیل مراجعه به سایر مراکز سرپایی و مطب‌ها است. با این اقدام ورودی اورژانس‌ها کاهش یافته است.

ابرازه ادامه داد: ۴۰ نیرو پیگیر شرایط بیماران پس از ترخیص هستند تا پیگیر حال آنها باشند، که از ۵۵۰ بیمار ترخیص شده ۳ نفر فوت کردند، ۵ نفر نیز مجدد بستری شدند.

وی خاطرنشان کرد: گروهی از بیمارانی را داریم که تست کرونای مثبت دارند که برای خانواده آنها پیگیری درمانی داریم؛ کنترل خانواده‌ها را باید بهتر از این انجام دهیم و در این زمینه بسیج استانی را می‌طلبد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان قم بر لزوم مصوبه‌ای در شورای تأمین استان برای ممانعت از خروج پزشکان بدون اجازه نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد و در ادامه گفت: در شرایط کنون در استان دو چالش اصلی تعداد کم وسایل حفاظت فردی و نیروی انسانی داریم که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی در پایان از راه‌اندازی طرح ابتکاری ایجاد مرکز نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: در این نقاهتگاه بیمارانی که ۳ تا ۵ روز آخر ترخیص را می‌گذرانند نگهداری خواهند شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها