يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۹۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
حرکتی جدید در جعبه ابزار فشار حداکثری؛
تلاش برخی کشورها، رسانه‌ها و افراد برای این که ایران را منشا شیوع بیماری کرونا نشان دهند، بیانگر این موضوع است که برخی می‌خواهند با استفاده از این بیماری تخم ایران هراسی را دوباره در جهان کشت دهند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، این روزها جهان درگیر یک بیماری شده است که تاکنون ۱۰۹ کشور را از شرق تا غرب عالم گیتی درگیر خود کرده است.

آنچه کرونا امروز با جامعه بشری، اقتصاد و سیاست کرده را شاید اگر بسیاری از ما به چشم خود نمی دیدیم و یا آن را حس نمی کردیم، تصور داشتیم که یک ژانر از مجموعه فیلم های علمی تخیلی ساخته هالیوود است که در انتهای آن یک قهرمان آمریکایی قرار است تمام دنیا را نجات دهد.

شهرهای درگیر قرنطینه، فروشگاه‌های خالی از اجناس، دعوای دو نفر در ژاپن بر سر ماسک، زد و خورد دو زن در فروشگاهی آمریکایی بر سر دستمال توالت، شاخص‌های قرمز بازارهای مالی جهان، بیمارستان های مملو از بیمار و نبود ماسک و دستکش حتی در کشورهای غربی و قیمت‌های نجومی آن نشان می‌دهد که کرونا فقیر و غنی، توسعه یافته و توسعه نیافته و شرق و غرب نمی‌شناسد و کل جهان را درگیر خود ساخته است.

ویروس کرونا؛ کلید واژه جدید ایران هراسی

در حالی که امروز این بیماری در ایتالیا به یک بحران از کنترل خارج شده تبدیل گردیده و نگرانی های زیادی را برای اروپا در پی داشته است و همچنین در آمریکا، بسیاری نگران از عدم کارآمدی دولت دونالد ترامپ برای مواجهه با این ویروس عجیب و تازه هستند، بسیاری از ایران ستیزان و معاندین، فرصت یافته‌اند تا از آب گل آلود ماهی گرفته و از این بستر به ترویج افکار پلید خود بپردازند.

در یک ویدیو از شبکه «ربل مدیا» که یک شبکه تلویزیونی راست افراطی در کانادا است، گزارشگر این شبکه به همراه یک فعال سلطنت‌طلب از ایرانیانی که به تازگی از ایران به کانادا سفر کرده‌اند، در فرودگاه می‌پرسد: گفته می‌شود که حکومت ایران مبتلایان به کرونا را سوار بر هواپیما می کند و به کشورهای غربی مثل کانادا می فرستد تا ویروس را در غرب پخش کنند.

ویروس کرونا؛ کلید واژه جدید ایران هراسی

در جای دیگر مقامات عربستانی در حالی که این روزها به دلیل شیوع کرونا در این کشور، حتی مجبور شده‌اند حرم امن الهی مسجدالحرام را بسته و طواف دور خانه خدا را تعطیل کنند و در عین حال تلاش می‌کنند آمار مبتلایان را پنهان کنند ایران را عامل انتشار کرونا در جهان معرفی می کنند.

آمریکایی‌ها نیز که همیشه پای ثابت جنجال های تبلیغاتی علیه ایران بوده اند، از قافله عقب نمانده و از کرونا برای تبلیغ علیه کشورمان استفاده کردند. برایان هوک مسئول گروه اقدام علیه ایران در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی بدون اشاره به اقدامات ایران در اعلام شفاف و صریح آمار مبتلایان به کرونا، بار دیگر حملات خود را متوجه نظام و مسئولان کشورمان کرد و و بدون اینکه تحریم های ظالمانه واشنگتن را که عامل کمبود دارو و مشکلات بهداشت و درمان در ایران شده را قبول کند، مسئولان بهداشت کشورمان را متهم به دروغگویی و بی کفایتی کرد.

ویروس کرونا؛ کلید واژه جدید ایران هراسی

آمریکا و تلاش برای پروژه ایران هراسی 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز تلاش کرد تا بگوید عملکرد دولت در مقابل کرونا موفق نبوده و ایران در حال پنهان کردن آمار واقعی مبتلایان و افراد فوت شده است.

این حملات آمریکایی‌ها درحالی است که این کشور به شدت دستخوش بحران کرونا شده و بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، ۵.۹ درصد مبتلایان در ایالات متحده فوت شده اند که بالاترین میزان در جهان بوده و بسیاری از سیاستمداران در واشنگتن نگران عدم مدیریت صحیح این بیماری توسط کاخ سفید هستند.

در کنار این اظهارنظرها، نشریاتی چون نیویورک تایمز، بلومبرگ و فایننشال تایمز با انتشار گزارش‌هایی که عمدتاً به قلم برخی هموطنان خارج نشین نوشته شده، با زیر سوال بردن پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه بهداشت و درمان، تلاش کردند بر طبل ایران‌هراسی با رمز کرونا بکوبند.

رسانه‌های فارسی زبان که از سرویس‌های اطلاعاتی عربی، غربی و عبری و با پترودلار‌های سعودی ارتزاق می‌کنند نیز خط مقدم اعلام گزارش‌هایی شده‌اند که در کنار تبلیغ سو علیه کشورمان، عامل پاشیدن بذر یاس و ناامیدی در داخل نیز شده اند.

این تلاش‌های مذبوحانه در حالی است که هم گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی و هم آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت نشان می دهد، ادعاهای این دسته از افراد و رسانه‌ها بهانه‌جویی بیش نبوده است تا بذر کینه را علیه ایران در جهان بکارند.

به طور مثال در حالی فرماندار نیویورک اولین مورد ابتلا به کرونا در این ایالت را یک ایرانی دانسته که جزئیات بیشتری در مورد نحوه سفر وی به ایران و یا محل بستری بودن وی داده نشده است.

ویروس کرونا؛ کلید واژه جدید ایران هراسی

کرونا؛ حرکتی جدید در جعبه ابزار فشار حداکثری

رضا نصری تحلیلگر مسائل بین الملل در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به تلاش های برخی برای ایجاد جو ایران ستیزی نوشت: اخبار انتقال کرونا سیاسی است. نزدیک به ۹۰۰ هزار چینی و ۱.۳ میلیون ایتالیایی در نیویورک زندگی می کنند؛ اما مدعی شدند یک ایرانی ویروس را منتقل کرده. زن اسرائیلی ناقل ویروس هم تقریباً هیچ پوشش رسانه‌ای نداشت. تبدیل شدن ایران به کانون کرونا تبعات مهمی خواهد داشت جدی بگیریم.

این روزها در حالی که آمریکا به دلیل خروج یک جانبه از توافق هسته‌ای و به دلیل اقدام تروریستی خود در هدف قرار دادن سردار سلیمانی و مهدی مهندس در عراق به شدت مورد انتقاد جامعه جهانی قرار گرفته است، به نظر می رسد کرونا را ابزاری کرده تا از طریق رسانه‌های خود و برخی جیره خواران مجدداً ایران ستیزی را به عنوان سکه رایج در جهان تبدیل کند.

نصری همچنین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا با اشاره به سیاست فشار حداکثری دولت امریکا علیه ایران یادآور شد: می‌شود با اطمینان ادعا کرد که دولت ترامپ موضوع کرونا را به عنوان یک ابزار جدید در جعبه ابزار «فشار حداکثری» خود می‌بیند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه‌ لازم است دولت و مردم ایران در جنگ روانی و رسانه‌ای بسیار هشیار و هوشمندانه رفتار کنند، گفت: ویروس کرونا دیر یا زود از بین خواهد رفت. اما تبعات شناخته شدن به عنوان منشا و مهم‌تر از آن، ناقل ویروسی که احتمالاً جان و مال هزاران خانواده را در سراسر کره زمین از بین خواهد برد سالیان سال گریبان‌گیر کشور و مردم خواهد شد! پس جنگ روانی را جدی بگیریم.

آمریکا که در اعمال سیاست فشار حداکثری علیه ایران تاکنون موفق نبوده و نتوانسته به زعم خود، موجب تغییر رفتار کشورمان شود، حالا تلاش می کند تا با استفاده از کرونا هم بی اعتمادی عمومی در داخل را تشدید کند و هم اینکه با ایجاد ایران هراسی متحدان و همسایگان را نسبت به ایران دور کرده تا هم در بعد اقتصادی و هم سیاسی ایران را منزوی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها