يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۹۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
مراسم یادبود سفیر قدس مرحوم حسین شیخ‌الاسلام به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، مراسم یادبود سفیر قدس مرحوم حسین شیخ‌الاسلام روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
 
تلاوت قرآن کریم، سخنرانی آیت‌الله عباسعلی اختری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه و ذکر مصیبت به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب (س) بخش‌های این مراسم خواهد بود.

حسین شیخ‌الاسلام دیپلمات و معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود که به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. وی متولد سال ۱۳۳۱ در اصفهان و از اعضای دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سفارت آمریکا را تسخیر کرد. وی در دوره‌هایی سفیر ایران در سوریه، نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی (دوره هفتم)، مشاور رئیس و مدیر کل بین‌الملل مجلس و مشاور وزیر امور خارجه بود.

محل تصویربرداری مراسم، نمازخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خواهد بود و علاقه‌مندان برای تماشای آنلاین این مراسم می‌توانند به نشانی it.farhangsara.ir/live، صفحات اینستاگرام به نشانی farhangsara و aghigh.ir و صفحات متعدد دیگری در اینستاگرام و آپارات مراجعه کنند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها