أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۸۰۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
حتی فکر ورود به بیمارستانی که به خاطر کرونا قرنطینه است، استرس دارد، چه برسد به این که قرار باشد با بیماری که تست کرونای او مثبت بوده هم گفتگو کنی.
به گزارش پایگاه 598، خراسان نوشت: حتی فکر ورود به بیمارستانی که به خاطر کرونا قرنطینه است، استرس دارد، چه برسد به این که قرار باشد با بیماری که تست کرونای او مثبت بوده هم گفت و گو کنی.

به بیمارستان دکتر شریعتی مشهد که می رسم، قدم‌هایم سنگین تر می شود، یک خودروی پلیس داخل محوطه است و همه درها بسته اند، با راهنمایی دری را در پشت ساختمان پیدا می کنم و وارد می شوم، دو نفر از نیروهای بیمارستان مسئول توزیع تجهیزات ایمنی هستند، دو نوع لباس مخصوص، ماسک، کلاه، دستکش و شیلد صورت را تحویل می‌دهند و در این بین توصیه هایی را هم دارند.

دیدار با اولین بهبودیافته کرونایی استان

با توضیحات کاملی که یکی از پرستاران برای انجام اقدامات پیشگیرانه می دهد، حالا دیگر آماده ام تا با یک بیمار کرونا مثبت گفت و گو کنم. وارد اتاق می شوم، یک اتاق نسبتا بزرگ که پنج نفر با فاصله معمول اتاق های بیمارستانی روی تخت هستند، سلام که می کنم همه بر می گردند و جواب می دهند آن هم با لبخندی که حداقل برای من حرف های زیادی دارد. جوانی که با او وعده مصاحبه و گپ و گفت دارم، حدودا ۳۰ ساله وکارآفرین یک کارگاه صنایع دستی است که دستی هم در فعالیت های اجتماعی و گاهی سلامت در حاشیه شهر مشهد دارد اما نمی خواهد نامش اعلام شود. آن طورکه رئیس بیمارستان دکتر شریعتی مشهد اعلام کرده است، او اولین بیمار بهبودیافته کرونا ویروس قطعی در استان است که ساعاتی پس از مصاحبه ما، از بیمارستان مرخص شد.

همه چیز از یک تب شدید شروع شد

روی تخت نشسته با ظاهری سالم و یک ماسک روی صورت ، حرف‌هایمان را از آغاز بیماری شروع می کنیم، می گوید: خودم هم نمی دانم چه شد که کارم به این جا رسید، حدود دو هفته پیش بود که از محل کار به خانه آمدم و بعد از شام تب شدیدی کردم و با پاشویه و چندین روش مختلف بالاخره نزدیک صبح تب حدود ۴۰ درجه ای ام را کمی پایین آوردم، به دکتر مراجعه کردم که پزشک داروی ضد تب و مسکن تجویز کرد و کمتر از یک هفته با همین شرایط و کمی دل درد سر کردم، در این مدت سه آزمایش دادم و دو سه بار هم از سرم استفاده کردم تا این که تبم قطع شد.

گفتند کرونا داری اما برو!

او صحبت هایش را ادامه می دهد و مدعی می شود: وقتی پزشک بیمارستان امام رضا (ع) مرا دید اعلام کرد که ۹۰ درصد امکان مثبت بودن تست کرونای شما وجود دارد اما بروید و در منزل استراحت کنید. چند قلم دارو تجویز کردند که به سختی آن هارا پیدا کردم و رفتم خانه، اما فردای آن روز، این بار تنگی نفس شدیدتری داشتم و دوباره برگشتم بیمارستان و دو شب در این بیمارستان بستری شدم. ‌

روایتی از ایثارگری مدافعان سلامت

از او درباره شرایط بیمارستان سوال می کنم که پاسخ می دهد: روزهای ابتدایی بیماری، در اورژانس عدالتیان سر همین لباسی که تن شماست دعوا بود و پرستاران به سختی لباس و ماسکی که یک بار در روز برایشان توزیع می شد، به دست می آوردند و مثلا ماسکی که همان ابتدای شیفت تحویلشان می شد تا انتها یعنی ۱۲ ساعت بعد نمی توانستند تعویض کنند اما در همین شرایط کار می کردند و سعی شان این بود به ما روحیه هم بدهند ولی من کاملا درک می کردم که انتهای شیفت ها واقعا فقط یک جسم مقابل من قرار دارد و خستگی مفرط حتی اجازه درست راه رفتن هم به آن ها نمی داد، کادر درمانی بیمارستان های درگیر کرونا این روزها واقعا از جان مایه گذاشتند که قدردان آن ها هستیم.

7 نفر در یک آمبولانس

قرار بر این شد که به بیمارستان شریعتی منتقل شویم اما وقتی زمان حرکت رسید، دیدیم کمبود آمبولانس دارند و پنج بیمار باید در یک آمبولانس باشیم. نفس تنگی و شرایط بد جسمانی خودم از یک طرف و تحمل وضعیت بیماران دیگر واقعا در آن شرایط سخت بود. سوار آمبولانس شدم. شب سختی بود و همگی خیلی اذیت شدیم، دو پرستار هم در همان شرایط در کنارمان بودند.

از همان شب اول رفتم در قرنطینه خانگی

می پرسم چطوری و چه زمانی متوجه بیماری اش شده است؟ پاسخ می دهد: روز های اول فکر می کردم آنفلوآنزا دارم و اصلا به ذهنم نمی رسید که شاید کرونا باشد اما خانواده نگران بودند ، من سه فرزند دارم و به همین دلیل از همان شب اول به بعد خود را درمنزل محدود کردم و به نوعی قرنطینه خانگی بودم.خانواده بیشتر نگران بودند که شاید بیماری، کروناست و همین نگرانی آن ها باعث پیگیری بیشتر من شد. همان مراقبت های اولیه هم باعث شد تا امروز که دوران نهفته بیماری هم گذشته، خدا را شکر هیچ کدام مشکلی نداشته باشند و سالم هستند و علایمی هم ندارند.

از روحیه غافل نشوید

او از تاثیر خیلی زیاد حفظ روحیه در شرایط درگیری اش با کرونا می گوید: چیزی که به من کمک کرد تا با وجود مشکلات و سختی ها و بیماری خیلی زود به سلامتی نزدیک شوم حفظ روحیه بود. واقعا در این شرایط حتی یک بار هم ناامید نشدم. روحیه بالایی که داشتم به نظر خودم باعث گذر از این بیماری شد.


در ادامه با اشکانی فر، مدیر بیمارستان شریعتی مشهد گفت و گو می کنیم. او از بستری حدود 100 بیمار در مرکز قرنطینه بیماران کرونای بیمارستان شریعتی می گوید و می افزاید: ۸۰ نفر از نیروهای بیمارستانی کار خدمات رسانی به این بیماران را انجام می دهند. وی تصریح می کند: از تمامی افراد مشکوک تست کرونا گرفته شده و بیمارانی که نتیجه تست آن ها مثبت اعلام شده است، در اتاق هایی جداگانه و بیماران مشکوک نیز به طور مجزا بستری هستند تا علاوه بر مراقبت های لازم، از انتشار ویروس هم جلوگیری شود و بیماران مشکوک و مثبت در کنار یکدیگر قرار نگیرند. وی همچنین در خصوص بیماری که اولین بهبود یافته قطعی کروناست نیز می گوید: این بیمار طبق پرونده پزشکی نتیجه آزمایشش مثبت بوده و حالا بهبودیافته و طبق نظر پزشک ترخیص شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها