امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۶۸۰۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
هشدار صریح وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت صراحتا هشدار داد: اگر مردم به مشهد سفر کنند طی روزهای آینده آمار مبتلایان به کرونا افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خراسان، سخنگوی وزارت بهداشت صراحتا هشدار داد: اگر مردم به مشهد سفر کنند طی روزهای آینده آمار مبتلایان به کرونا افزایش خواهد یافت.

با وجود همه توصیه ها و هشدارها در خصوص وضعیت اضطراری و قرمز کرونا در استان اما هنوز عده ای این توصیه ها را جدی نمی گیرند و آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان نیز روند افزایشی دارد. بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، از روز سه شنبه تا ظهر دیروز، 34 نفر به آمار مبتلایان قطعی کرونا در استان اضافه شده و تعداد کل ابتلای قطعی به این ویروس در استان به 256 نفر رسید.
روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت هنگام اعلام آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی، هشداری جدی درباره احتمال افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا در استان داد و گفت: استان خراسان رضوی از مناطقی در کشور است که حس می کنیم طی روزها و هفته های آینده اگر هموطنان رعایت نکنند و خراسان رضوی و مشهد را به عنوان مقصد مسافرتی در نظر بگیرند، ممکن است با افزایش تعداد مبتلایان مواجه شویم. وی افزود: قطعا این موضوع در دستور کار ستاد ملی و دولت محترم خواهد بود تا برای آن اقدامات پیشگیرانه در نظر بگیرند. جهانپور تاکید کرد: قطعا هموطنان لغو مسافرت و زیارت و سیاحت در استان خراسان رضوی را مدنظر داشته باشند. مقام معظم رهبری در اقدامی هشداردهنده و هوشیارانه اعلام کردند که نوروز امسال به مشهد سفر نمی کنند که این اذکار و تذکری برای همه ما هم بود که این را مدنظر داشته باشیم که استان خراسان رضوی مقصد مسافرتی نباشد و هموطنان به این موضوع توجه کنند.دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه به ایرنا گفت: ۱۷۱ نفر از این تعداد زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه زیر پوشش سایر دانشکده ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در این استان هستند. دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۵۲ نفر مبتلا به ویروس کرونا بعد از مشهد بیشترین آمار را دارد و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت حیدریه به ترتیب با ۱۴ و ۹ نفر هستند. دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد و تربت‌جام را نیز به ترتیب 7 و 3 نفر اعلام کرد. انجیدنی یادآور شد: از ۳۰ بهمن امسال تا ۲۱ اسفند، دو هزار و ۳۳۰ مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که هزار و ۳۸۰ نفر از این بیماران در مشهد و ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر بستری هستند. وی ادامه داد: تاکنون هزار و ۴۲۱ نفر از بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند که ۷۳۷ نفر از آنان از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده اند.دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر جدی گرفتن توصیه ها و هشدارها، شستن مرتب دست‌ها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع‌ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخوردگی را توصیه جدی وزارت بهداشت برای پیشگیری از کرونا اعلام کرد.


کاهش ۵۲ درصدی مسافران ورودی به استان طی دو هفته گذشته
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از کاهش ۵۲ درصدی مسافران ورودی به استان بر اثر شیوع کرونا، در مقایسه با سال گذشته خبر داد.ابوالفضل مکرمی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص، اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته در چنین بازه زمانی(دو هفته گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا)، ۵۲ درصد کاهش مسافر ورودی به استان را شاهد هستیم. همچنین همان‌طور که از قبل اعلام شده، مسافران ورودی از راه‌آهن، فرودگاه و پایانه نیز کنترل و تب‌سنجی می شوند. پایانه مسافربری مشهد روزانه سه بار ضدعفونی و گندزدایی می‌شود. فروش بلیت اینترنتی شده و نیازی نیست افراد به پایانه‌ها مراجعه کنند.وی تصریح کرد: هم اکنون ۷۸ رام قطار ورودی به مشهد در راه‌آهن به ۱۱ رام کاهش پیدا کرده که کاهش فاحشی در این بخش بوده است، در فرودگاه‌ها نیز کاهش سفر و تعداد مسافران را شاهد هستیم و مسافران شخصی نیز بیشتر بین شهرستان‌های استان در حال جابه‌‎جایی هستند که از طریق ورودی‌های استان بررسی و کنترل می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها