کد خبر: ۴۶۸۱۰۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۲     ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
امروز 23 اسفند به تدریج با ورود به سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور بارش در این مناطق آغاز می‌شود و به تدریج در روزهای آینده اغلب مناطق کشور را در برمی‌گیرد.
به گزارش پایگاه 598، صادق ضیائیان مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: امروز آسمانی صاف و آرام در نیمه شرقی کشور داریم و به تدریج سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: روز شنبه این سامانه بارشی در کل غرب کشور فعال است ضمن آنکه دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین را در برمی‌گیرد و به برخی مناطق مرکز، جنوب و شرق کشور هم کشیده می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان و ایلام و شمال خوزستان خواهد بود که در ارتفاعات این مناطق بارش به صورت برف است.

ضیائیان بیان کرد: روز یکشنبه 25 اسفند فعالیت این سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تداوم دارد و به تدریج به مرکز، شرق و شمال شرق و دامنه‌های جنوب البرز گسترش می‌یابد.

ضمن آنکه در شمال غرب و سواحل شمالی کشور بارش پراکنده خواهیم داشت و در آن روز در جنوب ایلام، شمال خوزستان، غرب اصفهان، شمال کهگیلویه‌و بویراحمد، و استان لرستان بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه 26 اسفند این سامانه بارشی در نیمه شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان فعال است و به تدریج از کشور خارج می‌شود.ضمن آنکه در روز دوشنبه در شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور و دامنه‌های جنوب البرز شامل استان‌های قزوین، تهران و البرز و سواحل شمال کشور بارش پراکنده داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه‌شنبه 27 اسفند در نوار شمال کشور بارش داریم، گفت: پیش بینی وزش باد شدید و گردو خاک از اواخر وقت فردا 23 اسفند در استان‌های خوزستان و ایلام وجود دارد.

ضیائیان در تشریح وضعیت شهرهای کشور و دمای آنها گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد:‌ آسمان تهران فردا نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 11 خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌امروز در تهران جهت باد، جنوبی و سرعت آن 11 کیلومتر در ساعت است. همچنین دید افقی امروز بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 17درصد است.

منبع:فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها