يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۱۱۴
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
معاون کل وزارت بهداشت با حضور در رشت، از مرکز درمانی رازی و بیمارستان صحرایی راه‌اندازی شده سپاه پاسداران در حاشیه بیمارستان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت درمانی استان قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده سپاه قدس گیلان، با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۱۶ رشت در جریان طرح بسیج ملی غربالگری کرونا قرار گرفت.

حریرچی همچنین با حضور در هتل المپیک رشت که امروز به مرکز نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل‌شده، با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت، این مرکز را یکی از بهترین راهکارها در کنترل‌کننده کرونا ویروس برشمرد.

نقاهتگاه المپیک رشت دارای ۱۶۸ تخت در دو فاز  A و B است و در حال حاضر با ۶۶ تخت آغاز به کار کرده است.

در نقاهتگاه المپیک رشت از نوزدهم اسفندماه سال جاری تعداد ۱۵ تن از بیماران (۱۰ زن و ۵ مرد) بعد از ترخیص از بیمارستان نگه‌داری می‌شوند.

به گفته مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی، نقاهتگاه المپیک رشت اولین مرکز مراقبت پرستاری کشور باهدف آموزش و مراقبت از بیماران بهبودیافته بیماری‌های حاد تنفسی است.

یمارستان صحرایی که سپاه در حاشیه بیمارستان رازی رشت دایر کرده در حال حاضر ۸۰ تخت دارد که گفته می‌شود ظرفیت افزایش به ۱۲۰ تخت درمانی را نیز دارد.

بیمارستان صحرایی سپاه به‌عنوان بیمارستان پشتیبان ستاد مقابله با کرونا ویروس در گیلان راه‌اندازی شده و کادر درمان آن نظیر پزشک و پرستار در حال حاضر به خدمات‌رسانی در بیمارستان مشغول هستند.

همچنین نشستی با حضور حریرچی، نماینده ویژه وزیر بهداشت و درمان و ناظر بر اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا در استانداری سابق گیلان با حضور زارع استاندار، قربانی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در امور کرونا گیلان و سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

در این نشست آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در گیلان موردبررسی قرار گرفت که بررسی راهکارهای به کار گرفته در کنترل اپیدمی کرونا ویروس، تصمیم اثرگذار و هدفمند در آموزش و اطلاع‌رسانی حداکثری و همچنین درمان اثرگذار بیماری کرونا از مهم‌ترین آن‌ها است.

مردم به گیلان سفر نکنند

نماینده وزیر بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با اشاره به نقش مردم در کنترل ویروس کرونا اظهار کرد: اگر مردم با مسؤولان وزارت بهداشت همکاری لازم را داشته و سفر به استان گیلان جلوگیری کنند شاید در هفته اول فروردین‌ماه سیر صعودی کرونا را کنترل شود.

حریرپی با اشاره به کاهش سیر صعودی بیماری کرونا در هفته اول فروردین بیان کرد: اگر مردم با مسؤولان وزارت بهداشت نهایت همکاری را داشته و از سفر به استان گیلان و مازندران ممانعت و خود قرنطینه کردن را رعایت کنند شاید تا هفته اول فروردین بتوانیم سیر صعودی این ویروس را در استان گیلان و کشور کنترل کنیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها