کد خبر: ۴۶۸۱۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اقدامات شرکت ارتباطات سیار ایران در مواجهه با کرونا؛
شرکت ارتباطات سیار ایران جزو اولین برندهای بزرگ بود که تصمیم به برقراری شرایط دورکاری مبتنی بر سامانه‌های یکپارچه الکترونیکی خود به‌منظور حفظ سلامت کارکنان و رفاه حال پیمانکاران و شرکای تجاری خود گرفت.
به گزارش پایگاه 598، در روزهایی که شیوع کرونا همه استان‌های کشور و ۸۰ میلیون ایرانی را درگیر و تهدید می‌کند، بی‌تردید عبور از این بحران بدون اجرای درست مسئولیت‌های اجتماعی ممکن نیست.

در همین راستا اپراتور اول تلفن همراه کشور نیز همزمان با شیوع این ویروس در کشور و در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی خود، اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است که در ادامه بخشی از آن می‌آید:


کاهش تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها

با گسترش ویروس کرونا و خطر فراگیری آن یکی از اولین تصمیمات مسئولین تعطیلی مدارس و دانشگاهها بود. به همین منظور دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی پس از تعطیلی مراکز خود تصمیم به آموزش مجازی دانشجویان گرفتند در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران در راستای مسؤولیت اجتماعی و حفظ سلامت دانشجویان در خبری اعلام کرد: همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در ارائه خدمات نوین، تعرفه دسترسی به سامانه‌های آموزش مجازی تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به یک سوم کاهش داد.

مشارکت ۳۰ میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان سیار

در زمان بحران یکی از اولین اولویت‌ها برای جبران کمبود امکانات پزشکی و کمک به وزارت بهداشت ساخت بیمارستان صحرایی و سیار برای خدمت رسانی سریعتر به بیماران است.

در همین راستا اپراتور اول تلفن همراه کشور اعلام کرد که در راستای انجام مسؤولیت اجتماعی خود با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال در ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از یک بیمارستان سیار مشارکت می‌کند. این بیمارستان سیار باهدف ارائه خدمت در بحران‌ها و بلایای طبیعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رایگان کردن تماس ۶۰ هزار بهورز

با آغاز طرح بسیج ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا، اپراتور اول در راستای مسؤولیت اجتماعی، تماس ۶۰ هزار مراقب سلامت و بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور را به‌منظور آموزش، پیشگیری و مراقبت از خانوارهای ایرانی رایگان کرد.

برقراری شرایط دورکاری به‌منظور حفظ سلامت کارکنان

شرکت ارتباطات سیار ایران جزو اولین برندهای بزرگ بود که تصمیم به برقراری شرایط دورکاری مبتنی بر سامانه‌های یکپارچه الکترونیکی خود به‌منظور حفظ سلامت کارکنان و رفاه حال پیمانکاران و شرکای تجاری خود گرفت.

کمیته HSE همراه اول با شناسایی و ارزیابی به موقع ریسک‌های موجود و باهدف کاهش میزان مواجهه، در خصوص اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا یکم اسفندماه تشکیل جلسه فوق‌العاده داد و با تعریف اقدامات عاجل عملیاتی در سه حوزه مدیریت تغییرات مبتنی بر زیرساخت‌های فنی، ارتقای آگاهی و فرهنگ‌سازی، ایمن‌سازی محیط کار در راستای هدف تعیین‌شده حرکت کرد.

فراهم ساختن زیرساخت‌های فنی به‌منظور حداکثر سازی دورکاری کارکنان با شرط عدم اختلال در سرویس، استقبال از همکاران با مواد ضدعفونی‌کننده دست، تدوین دستورالعمل ویژه کارکنان و اماکن شرکت برای مقابله با شیوع کرونا، آموزش کارکنان مشاغل مرتبط با سلامتی نظیر رستوران، خدمات، آبدارخانه‌ها، حراست، درمانگاه، تأسیسات، تأمین اقلام بهداشتی و پیشگیرانه، تغییر سیستم تردد از انگشتی به کارتی یا چهره‌نگاری، راه‌اندازی کانال اطلاع‌رسانی مختص پرسنل همراه اول جهت جلوگیری از انتشار اخبار غیر موثق و ارائه اطلاعات به‌روز، شناسایی گروه‌های تحت ریسک نظیر خانم‌های باردار، افراد بالای ۶۰ سال و بیماران صعب‌العلاج، بررسی وضعیت سلامت کارکنان و شرکتهای پیمانکار، معرفی کانال ارتباطی مستقیم HSE به‌منظور پاسخ به ابهامات کارکنان، تهیه محتوای آموزشی جهت اطلاع‌رسانی از طریق کانال‌های ارتباطی شرکت، لغو سرویس سرو غذا در رستوران، توزیع غذای کنسروی، فراهم ساختن امکان پذیرایی به صورت سلف سرویس، لغو مأموریت‌های غیرضروری، برگزاری جلسات به صورت غیرحضوری، تأمین و توزیع تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک n95 و دستکش یکبار مصرف یا لاتکس، نصب مایع ضدعفونی‌کننده در تمامی طبقات و کنار درهای ورود و خروج، گندزدایی و ضدعفونی روزانه و هفتگی تمامی سطوح و اماکن در ساختمان‌ها ، افزایش زمان اقامه نماز به‌منظور متعادل‌سازی تراکم جمعیت، خرید تب‌سنج برای کلیه مراکز پرتردد و تب‌سنجی تمامی کارکنان در بدو ورود به تمامی ساختمان‌ها و همچنین ممانعت از حضور کارکنان پر ریسک از جمله اقدامات همراه اول برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بوده است.

بحران کرونا تاثیری بر کیفیت اپراتور همراه اول نداشت

با توجه به دورکاری بسیاری از مشاغل و افزایش ترافیک شبکه، همراه اول برای جلوگیری از هرگونه افت سرعت یا قطعی اینترنت دست به اقدامات ویژه‌ای زد.

مرتضی طاهری‌بخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول در گفتگویی با خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه با تشویق مردم به دورکاری میزان ترافیک شبکه به‌اندازه‌ای رشد کرد که مجبور به اقدامات توسعه‌ای شدیم، گفت: با بالا گرفتن بحث شیوع کرونا و استارت طرح‌های دورکاری در کشور، تصمیم گرفتیم تمامی برنامه‌های توسعه‌ای که برای نیمه اول سال ۱۳۹۹ در نظر داشتیم را ظرف یکی دو هفته اخیر انجام دهیم و ظرفیت شبکه را تا ۲۰ درصد ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت زمان یکی دو هفته اخیر و بر سر توسعه ظرفیت‌های شبکه از جمله لینک‌های سمت اینترنت، کر (Core) شبکه و سایت‌های رادیویی در نقاطی که دچار مشکل بودیم، بیش از ۲۰۰ نفر در بامداد و به شکل دورکاری، پای کار بودند تا مشترکان دچار تجربه بد در مقوله کیفیت سرویس‌ها نشوند.

طاهری‌بخش همچنین درباره ارتباط این فعالیت‌ها با عملیات اجرایی فاز ۸ توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران نیز تصریح کرد: توسعه این فاز به شکل منظم طی جلسات ویدئو کنفرانس با تمامی استان‌ها برگزار می‌شود؛ در این مدت اخیر هم با فعالیت‌های مرتبط با این فاز، توانستیم از بحرانی که کرونا (افزایش میزان مصرف کاربران از سرویس‌های مخابراتی) می‌توانست برای شبکه ایجاد کند عبور کنیم و وضعیت را به حالت قبل از دوره اعلام شیوع کرونا بازگردانیم.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت به گونه‌ای است که حتی بستر فنی بسیار آماده‌ای برای ارائه محتوای آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی داریم و شبکه نیز به صورت مداوم در حالت مانیتورینگ است تا خللی در بحث خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشورمان ایجاد نشود.

معاون شرکت ارتباطات سیار ایران تأکید کرد: برنامه فاز ۸ توسعه طبق تعهدات استان‌ها در حال انجام است و با هیچگونه خللی مواجه نشده است؛ حتی به جرأت می‌توان گفت که تیم‌های مربوطه شامل بیش از ۱۰۰۰ نفر در همین یکی دو هفته اخیر از طریق دورکاری و برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی شبکه را نگهداری و مدیریت کردند و به اندازه یکی دو ماه کار حضوری فعالیت انجام داده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها