يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۱۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
در کاراته چه خبر است؟
برخی عوامل داخلی با گزارش های غلط که نامش چیزی جز وطن فروشی نیست، سبب شدند تا یک کرسی تاثیرگذار ورزش ایران از دست برود.
به گزارش پایگاه 598، جواد سلیمی عضو ایرانی شورای داوران کاراته جهان از سمت خود برکنار شد. این خبر مهم روز جمعه رسانه ای شد و شواهد موجود حکایت از آن دارد که فدراسیون جهانی، مسوولان فدراسیون ایران را در جریان گذاشته اند.

سلیمی علاوه بر عضویت در شورای داوران کاراته جهان، یکی از 14 داور حاضر در المپیک 2020 توکیو نیز به حساب می آمد.

بدون تردید از دست دادن یک کرسی بین المللی تاثیرگذار، خوشایند نیست ولی افسوس خانواده ورزش زمانی دو چندان می شود که شواهد و قرائن حکایت از ان دارد که برخی عوامل داخلی با گزارشهای غلط خود که نامش چیزی جز "وطن فروشی" نیست، موجب این اتفاق تلخ شده اند.

این عوامل داخلی به سردستگی فردی که سوابق منفی در کارنامه اش دارد، از طریق مکاتبه با فدراسیون جهانی، گزارشهای متعددی علیه سلیمی ارسال کرده اند. آنها داور ایرانی را به جانبداری از قهرمانانِ کشورمان در رقابتهای بین‌المللی، بویژه‌ پیکارهای کسب سهمیه‌ المپیک، متهم ساخته است. گزارشهای ارسالی زمانی توجه فدراسیون جهانی را به خود جلب کرده که در رقابت های کاراته وان نیز برخی تیمها به این موضوع معترض شده اند.

دست این افراد زمانی رو شد که پس از این اتفاق، به جای ناراحتی فریاد پیروزی سر دادند و در گعده ای دوستانه و فضای مجازی مدعی شدند حق یکسری افراد کف دستشان گذاشته شد!

دور ماندن این جریان از فدراسیون و از دست رفتن منافعشان موجب شد تا دست به هرکاری برای بازگشت بزنند؛ حتی چند ماه قبل تا یک قدمی بازگشت هم رسیدند ولی مخالفت سیدشهرام هروی و جواد سلیمی موجب شد نتوانند به کاراته برگردند.


بعد از آن اتفاقات همه چیز به ظاهر آرام به نظر می رسید ولی داستان اخیر ثابت کرد که سکوت چند ماه اخیر به معنای راضی شدن به شرایط نبوده بلکه در تدارک دسیسه ای تازه علیه کاراته ایران بودند.

تصور این جریان بر این است که موفقیتهای کاراته در راه کسب سهمیه المپیک به واسطه اعمال نفوذ سلیمی در داوری ها روی داده است. این تصور تا آنجا پیش رفت که حتی تشکر رییس کمیته ملی المپیک از زحمات سلیمی در جلسه هیات اجرایی به میزبانی فدراسیون را مورد انتقاد قرار دادند و صراحتا عنوان داشتند که چرا صالحی امیری باید از یک داور در راه کسب سهمیه تشکر کند. همین صحبت مقام بلندپایه ورزش و چند گزارش ساختگی دیگر از ایران به فدراسیون جهانی ارسال شد تا در نهایت کاراته کشورمان یک کرسی تاثیرگذار را از دست بدهد.

پرسشی که مطرح می شود این است که چرا وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و حتی نهادهای نظارتی در قبال این دست اتفاقات سکوت می کنند؟ به چه دلیل یک بار برای همیشه دست خائنان رو نمی شود تا ورزش نفسی به راحتی بکشد؟

یادمان نرود که کاراته یکی از مهمترین تیمهای ورزشی ایران در المپیک 2020 است و نباید اجازه داد عده ای با آن پیشینه تاریک برای رسیدن به منافع شخصی پا روی منافع ملی بگذارند و امید میلیون ها علاقه مند به ورزش را ناامید کنند.

منبع:فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها