أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۸۱۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
پس از سالها تحمل درد و رنج ناشی از جراحت دوران نبرد؛
سردار شهید حسینعلی عظیمی از فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران جهاد سازندگی پس از سالها تحمل بیماری به خیل یاران شهیدش پیوست.
به گزارش پایگاه 598، سردار حسینعلی عظیمی، جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس پس از سالها تحمل درد و رنج ناشی از جراحت دوران نبرد، صبح امروز دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

مرحوم عظیمی که از بنیانگذاران جهاد سازندگی است، فرمانده طراحی عملیات آبی و خاکی در پشتیبانی‌ و مهندسی جنگ را برعهده داشته است و در طراحی و ساخت بسیاری از دستاوردهای مهندسی جنگ مانند پل بعثت ایفای نقش کرد.

سردار پس از انحلال جهادسازندگی با اولین گروه های جهادی به روستاها می‌رفت تا الگوی توسعه منطقه ای را آن طور که در جهاد سازندگی یاد گرفت ادامه دهد و به تکامل برساند. او همچنین در دوره‌ای به عنوان مشاور توسعه منطقه‌ای جهادسازندگی لبنان، در جمع حزب الله لبنان حضور یافت و به تدریس آموزه‌های عینی و علمی خود پرداخت.

معاونت فنی آب و خاک موسسه جهادنصر و مشاور وزیر جهاد کشاورزی از دیگر سوابق مرحوم عظیمی است.

پیام تسلیت آیت الله میرباقری

آیت الله سید محمد مهدی میر باقری عضو مجلس خبرگان رهبری طی پیامی شهادت سردار عظیمی را تسلیت گفتند. متن پیام ایشان در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
شهادت مظلومانه جهادگروسنگر ساز بی سنگردوران دفاع مقدس مهندس حاج حسینعلی عظیمی که عمرشریف و پربرکت خود را صرف اعتلای اسلام و پیروزی رزمندگان اسلام و خدمت به محرومین و مستضعفین کرد به همسروفرزندان بازماندگان ، همرزمان و شاگردان تبریک و تسلیت عرض می کنم واز خداوند متعال علو درجات را برای ایشان مسئلت دارم.

سید محمد مهدی میر باقری



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها