أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۸۲۴۵
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همه سپاه‌های استانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا آرایش جنگی گرفته‌اند، گفت: امروز کشور برای مهار این پدیده خود را بازیابی کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز( دوشنبه) با حضور در قرارگاه پدافند زیستی و مرکز فرماندهی و کنترل سپاه ، از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با فرماندهان نیروهای چهارگانه سپاه رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهان سپاه های استانی آخرین وضعیت اقدامات سپاه در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

سرلشکر سلامی در ابتدای این جلسه با  قدردانی صمیمانه از رهبری، دولت، مردم ، نیروهای مسلح و کادر درمانی و پزشکی، فرامین ، توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) را بسیار آرامش بخش و نجات بخش  توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر امداد رسانی و کمک به مردم در شرایط سخت ، اضطرار و شرایط بحرانی، به ما فرمان دادند و ما نیزاز ابتدای حادثه حضور پیدا کردیم  و در همان موج اولیه شیوع بیماری، سپاه در لبه جلوی پیکان و در کنار جامعه پزشکی فداکار و مومن به مستهلک کردن و مقابله با موج اولیه این ویروس پرداخت.

وی افزود: از روزهای ابتدایی شیوع این ویروس در شهر قم،ا ز طریق ارتباط با سپاه استانی قم و با پشتیبانی های لازم، بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) در قم را تجهیز کردیم و اقدامات مقابله ای و قرنطینه و درمان را در همان ساعات اولیه آغاز کردیم.

سرلشکر سلامی در ادامه با بیان اینکه اقدامات خود را بر اساس گسترش جغرافیایی تطبیق داده و به شرایطی رسیدیم که امروز کشور برای مهار این پدیده  خود را  بازیابی کرده است،گفت: بیمارستان فوق تخصصی حضرت بقیه الله(عج) با اختصاص بیشترین تخت بیمارستانی  به بستری و مداوای بیماران پرداخته است و یکی از بزرگترین آزمایشگاه های تشخیصی ویروسی را دارا می باشد.

وی افزود : تخت های آی سی یو این بیمارستان از 30 تخت به 70 تخت افزایش یافت و در آینده ای نزدیک به  100 تخت رسانده می شود و حدود هزار تخت استراحتگاهی برای بیماران کرونایی که ترخیص شده اند نیز در این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه  تاکنون 6 هزار بیمار در بیمارستان فوق تخصصی حضرت بقیه الله (عج) پذیرش شده اند اظهار کرد: روزانه نزدیک به 500 بیمار در این بیمارستان بستری می شوند که چرخه عظیمی است به طوری که این چرخه در سایر بیمارستان های کشور اعم از بیمارستان های ولایت ساری و بیمارستان امام حسین (ع) مشهد هم گسترده شده است.

وی گفت:  20 بیمارستان ثابت نیروی زمینی سپاه و  9 بیمارستان سیار در سراسر کشور گسترش یافته و آماده خدمت هستند ؛همچنین نیروی دریایی سپاه 4 بیمارستان ثابت و  4 بیمارستان سیار را گسترش داده است؛ علاوه بر این همه سپاه های استانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور آرایش واقعا جنگی به خود گرفته اند.

فرمانده کل سپاه گفت : بیش از  650  هزار بسیجی برای توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کردن معابر و سطح شهر بسیج شده اند و حدود 100 هزار بسته معیشتی به عنوان هدیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای آسیب دیدگان معیشتی کرونایی درنظر گرفته شده است ؛ همچنین هزاران تیم بسیجی برای طرح غربالگری در کنار نیروهای دانشگاه های علوم پزشکی ، به شناسایی و هدایت بیماران می پردازند.

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب ، انگیزه بسیار قوی و بیشتری پیدا کردیم و به همه دوستان در قرارگاه های امام رضا (ع) به عنوان قرارگاه بهداشتی و درمانی سپاه ابلاغ شد  که فعالیت ها در ایام تعطیل نیز به صورت شبانه روزی و تا بازگشت شرایط به وضع عادی دنبال شود.

وی افزود : 380 درمانگاه سپاه در شهرهای مختلف برای خدمت رسانی مهیااست و مبادی ورودی و خروجی شهرها توسط تیم های بسیج جامعه پزشکی کشور در کنار نیروهای علوم پزشکی در حال وضعیت سنجی افراد هستند تا بتوانند بیمار را از غیر بیمار تشخیص دهند.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر و تشکر ویژه از مجاهدت های بی وقفه و خستگی‌ناپذیر جامعه پزشکی و کادر درمانی در مقابله با کرونا و صیانت از جان هم وطنان برابر این ویروس منحوس ، اظهار کرد: صمیمانه  از ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، پزشکان ، پرستاران و کارکنان خدماتی که در قلب خدمت هستند، تشکر می کنم چرا که می دانم با عشق ایستاده اند و جان شیرین خود را برای احیای جان مردم گذاشته اند.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی هر چه بیشتر مردم در مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره شیوع بیشتر آن با عمل به توصیه ها و تدابیر ستاد ملی مبارزه با کرونا و مراجع ذیصلاح گفت: در صورتی که مردم عزیز و شریف ما در اقصی نقاط کشور در خانه بمانند و مسایل بهداشتی را رعایت کنند،به طور قطع براین ویروس غلبه خواهیم کرد.

سرلشکر سلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما امروز به بسیجیان هم توصیه می کنیم که به خانواده هایی که مسن هستند ، در خرید کمک کنند تا جایی که ممکن است این افراد از منازل خارج نشوند؛ چرا که جان مردم ، جان مااست و ما تا آخر در کنار مردم  ایستاده ایم.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: به اذن خدا ، با هدایت و فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، توسل و دعا ،همراهی و همدلی آحاد مردم و مسئولین و رعایت مسائل بهداشتی کرونا را شکست می دهیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها