کد خبر: ۴۶۸۲۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون هزار و ۹۴۱ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، دکتر حمیدرضا رحیمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۶ اسفند امسال سه هزار و ۱۶۲ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده‌اند.

وی اضافه کرد: هزار و ۸۱۸ نفر از کل شهروندان مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در خراسان رضوی متعلق به مشهد و ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۳۰ نفر از آنان نیز بهبود یافته و به خانه بازگشته‌اند.

مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی این مدت تعداد بیماران بستری شده به خاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیرنظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز زیرپوشش دارد ۶۱۶ نفر بوده است که ۳۶۸ نفر آنان با دریافت خدمات‌ درمانی سلامتی خود را بازیافته‌اند.

رحیمی افزود: ۳۰۲ نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تحت معالجه قرار گرفتند که ۲۳۹ نفر از آنان تاکنون بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد طی این مدت ۱۷۱ بیمار حاد تنفسی داشته که ۱۰۲ نفر آنان تاکنون درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد افراد بستری شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز ۱۴۱ نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون ۱۱۷ نفر از این بیماران درمان شده و سلامتی خود را بازیافته‌اند.

شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به وضعیت حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام اشاره کرد و گفت: ۱۱۴ نفر در این شهرستان‌ها به خاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شده اند که با تلاش پزشکان و پرستاران این دانشگاه ۸۵ نفر از آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته‌اند.

حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۵۶۸ نفر گزارش شده است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها