أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۸۳۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
با شیوع ویروس کرونا در کشور و درگیرشدن کردستان با این ویروس، سپاه بیت‌المقدس کردستان با بسیج تمامی امکانات برای کمک به پیشگیری از ابتلای مردم به این ویروس و قطع زنجیره انتقال پای کار بوده و هر روز جدای از ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، کارگاه‌هایی برای تولید ماسک و لباس‌های ایزوله افتتاح کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس استان کردستان/توفیق مفاخری؛ «کرونا»، ویروسی که برای نخستین بار در «ووهان» چین زندگی مردم را به مخاطره انداخت، عده زیادی را درگیر کرده، تعداد زیادی فوت شده‌اند و اکنون بازهم همچنان می‌تازد.

شیوع این ویروس اوایل اسفندماه امسال در ایران از قم آغاز شد و اکنون در تمام کشور گسترش یافته است، «کرونا»، عنوانی که همه از آن واهمه دارند، موجب تفرق خانواده‌ها شده و اکثریت جامعه ایرانی بخاطر پیشگیری از ابتلای به آن و انقطاع زنجیره این بلای ناگهانی، قرنطینه شده‌اند.

هشتم اسفندماه جاری اولین بیمار مبتلا به کووید 19 در استان کردستان تایید شد و تا دیروز چهارشنبه تعداد مبتلایان به این ویروس در استان به عدد 189رسید جدای از این 20 نفر هم در اثر این بیماری جان باخته‌اند.

با به صدادرآمدن آژیر خطر شیوع این ویروس در کردستان، همه دستگاه‌ها و ادارات و نهادها پای کار آمدند و نیروهای مسلح علی‌الخصوص سپاه و بسیج با بسیج تمامی امکانات آمادگی خود برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی مقابله با کرونا و کمک به مردم استان را اعلام کردند.

برگزاری رزمایش آمادگی سپاه برای مقابله با کرونا، گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی و محلات حاشیه‌ای شهرها، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس‌های ایزوله بیمارستانی، اعزام امدادگران بسیجی برای کمک به کادر درمانی در سقز و ایجاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونا از برنامه‌هایی است که سپاه بیت‌المقدس کردستان برای کمک به پیشگیری از ابتلای مردم به کرونا انجام داده و استمرار دارد.

بسیج تمامی امکانات سپاه کردستان برای مقابله با کرونا

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در حاشیه برگزاری رزمایش آمادگی سپاه کردستان برای کمک به مقابله با کرونا در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: طبیعتا همه دستگاه‌های کشور آمادگی مبارزه با این بیماری را دارند و سپاه هم در کنار دستگاه‌های دولتی به صورت همه جانبه این آمادگی را در استان ایجاد کرده است.

سردار سیدصادق حسینی اذعان داشت: سپاه آمادگی دارد تا در کنار سایر مسئولان دولتی، استانداری، بهداشت و درمان هرگونه کمک در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری ومقابله با آن را انجام دهد.

وی همچنین از آمادگی گروه‌های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: امکانات و تجهیزات درمانی سپاه کاملا آماده است و در راستای ضدعفونی و گندزدایی هم آمادگی داریم که در صورت نیاز به کمک بیاییم.

سپاه ضدعفونی قروه در مقابله با ویروس کرونا را بر عهده گرفت

مسوول عملیات ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در مقابله با ویروس کرونا گفت: با مسوولیت این ناحیه و همکاری کشاورزان، طلاب، بسیجیان، دهیاری‌ها و...کار ضدعفونی شهر و روستاهای قروه به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

هادی فعله‌گری اظهار داشت: با اعلام فراخوان عمومی تعدادی از کشاورزان تراکتوردار قروه‌ای تجهیزات کافی را برای ضدعفونی سطح شهر و روستاهای قروه پای کار آوردند.

وی در ادامه افزود: در این عملیات مشترک گندزدایی و ضدعفونی ۱۰ دستگاه تراکتور تانکردار و ۵ دستگاه تراکتور مجهز به توربور کار ضدعفونی معابر عمومی شهری و روستایی را هر ۴۸ ساعت و بدون چشم‌داشت انجام می‌دهند.

فعله‌گری تصریح کرد: در این کار جهادی که با مدیریت سپاه قروه در حال انجام است، فرماندهان پایگاه‌های بسیج مانند سابق پای کار هستند و کار ضدعفونی روستاها را نیز به صورت مستمر انجام می‌دهند.

ضدعفونی شبانه خیابان‌ها و محلات حاشیه‌ای سنندج توسط سپاه

خیابان‌ها و محلات حاشیه‌نشین شهر سنندج، هر شب توسط یگان‌های سپاه بیت‌المقدس کردستان و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سنندج، ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

به دنبال شیوه کروناویروس در سطح کشور و از جمله در استان کردستان، شهر سنندج نیز با این ویروس درگیر شده و تعدادی از مردم به این ویروس مبتلا شده و در بیمارستان بستری هستند.

گندزدایی و ضدعفونی خیابان‌ها و محلات حاشیه‌ای شهر، یکی از راه‌های مبارزه با این ویروس است که سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با کمک ارتش، نیروی انتظامی و شهرداری هر شب در سنندج این کار را انجام می‌دهد.

برای گندزدایی و ضدعفونی سنندج، شهر به چهار بلوک تقسیم شده که بخش عمده‌ای از آن توسط لشکر 22 بیت‌المقدس سپاه استان و نواحی آساوله و نایسر هم توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج هر شب گندزدایی می‌شود.

اعزام 20 بسیجی امدادگر برای کمک به کادر درمانی بیمارستان سقز

مسوول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا، بسیج جامعه زنان استان همزمان با سراسر کشور جلسات متعددی با مسوولین بسیج جامعه زنان شهرستان‌ها برگزار کرد و در این راستا اقدامات متعددی انجام شد.

بتول سرکانی خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه در این حادثه کنار مردم هستند تا کمترین آسیب به مردم برسد.

وی تصریح کرد: توجیه مردم به صورت چهره به چهره، توزیع بسته‌های معیشتی در راستای حمایت از خانواده‌هایی که این روزها درآمدی ندارند به 50 خانوار، توزیع 200 بسته مواد شوینده و ضدعفونی کننده با استفاده از ظرفیت خیرین به صورت رایگان در حوزه‌های بسیج خواهران جهت توزیع در بین مردم از جمله اقدامات بسیج جامعه زنان استان است.

به گفته مسوول بسیج جامعه زنان استان کُردستان، 20 نفر از خواهران بسیجی شهرستان سقز به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان برای کمک در امدادگری و در صورت نیاز به بکارگیری اعزام شده‌اند.

سرکانی یادآور شد: توزیع 2 هزار مورد بروشور بهداشتی توسط فرماندهان پایگاه‌های مقاومت خواهران و توزیع ماسک بین آحاد مردم از جمله اقدامات دیگر بسیج جامعه زنان استان کردستان در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

وی خاطر نشان کرد: معرفی گروه‌های جهادی محله‌محور به تعداد 64 نفر به بسیج سازندگی برای بکارگیری در مواقع ضروری و برپایی کارگاه خیاطی جهت دوخت ماسک و پخش آن به صورت رایگان در بین مردم، استفاده از ظرفیت بسیجیان فعال جهت فراهم کردن جو آرام عملیات روانی از جمله اقدامات دیگر بسیج جامعه زنان استان کردستان در این خصوص است.

تولید روزانه 1500 دست لباس ایزوله به همت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی

فرمانده سپاه کردستان در مراسم افتتاحیه کارگاه تولید ماسک و لباس ایزوله در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای دختران سنندج اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر دستگاه‌های دولتی و دانشگاه علوم پزشکی اقدامات وسیعی در مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است.

سردار سیدصادق حسینی خاطرنشان کرد: اماکن عمومی و خیابان‌های سنندج هر شب ضدعفونی می‌شود و از امشب نیز کار گندزدایی در شهر سقز توسط سپاه انجام خواهد شد.

سردار حسینی در ادامه به آغاز تولید لباس ایزوله در این کارگاه اشاره و تصریح کرد: در این کارگاه ۲۵ نفر مشغول فعالیت هستند که هر نفر به طور متوسط روزانه ۷۰ دست لباس ایزوله تولید می‌کند.

تولید روزانه 700 عدد ماسک توسط گروه‌های جهادی دانش‌آموزی در دهگلان

جانشین فرمانده سپاه دهگلان از تولید روزانه 700 عدد ماسک توسط گروهای جهادی سپاه و بسیج دانش آموزی این شهرستان خبر داد.

 با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و نیاز مردم برای مقابله و پیشگیری از این بیماری و روبروشدن مردم با کمبود ماسک، گروه‌های جهادی ناحیه مقاومت سپاه دهگلان و بسیج دانش‌آموزی دبیرستان بعثت اقدام به تولید ماسک در سطح شهرستان کردند.

در حالیکه برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو با احتکار ماسک، باعث گرانی و ایجاد جو روانی منفی در جامعه می‌شوند، گروه‌هایی از بسیج خواهران سپاه ناحیه دهگلان، بسیج دانش‌آموزی، گروه‌های مردمی با همکاری فنی و حرفه‌ای و شبکه بهداشت اقدام به دوخت ماسک و توزیع رایگان آن میان کردند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان بیان داشت: گروه‌های جهادی به صورت داوطلبانه وارد عمل شده و در این امر خیرخواهانه در کارگاه‌های خیاطی روزانه حدود 700 عدد ماسک تولید می‌کنند.

 صادق جمالی افزود: این ماسک‌ها در کارگاه‌های متعلق به همین گروه‌های جهادی و با حمایت ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان تولید و بعداز استریلیزه و ضدعفونی شدن در میان مردم توزیع می‌شود. 

وی گفت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان در این راستا تاکنون مبلغ یک میلیون تومان نقدی و خرید پارچه مخصوص ماسک هم به مبلغ یک میلیون تومان در اختیار گروه جهادی تولید ماسک قرار داده است.

جمالی همچنین اظهار داشت: هر شب حدود 7 الی 10 گروه جهادی از بسیجیان و بسیج ورزشکاران زیر نظر ناحیه مقاومت بسیج و حوزه مقاومت بسیج شهید نسرین‌پور اماکن و خیابان‌های دو شهر دهگلان و بلبان‌آباد را ضد عفونی و گندزدایی می‌کنند.

روزانه 1200 عدد ماسک در سریش‌آباد تولید می‌شود

به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه روزانه بیش از هزار و 200 عدد ماسک با مدیریت بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان در شهر سریش آباد تولید می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه وارد عمل شده است و در شهر سریش‌آباد یک کارگاه تولید ماسک ایجاد کردیم.

محمدرضا مومنی افزود: روزانه در این کارگاه بیش از هزار و 200 عدد ماسک از جنس پارچه تترون تولید می‌شود.

 وی اذعان داشت: خیرین قروه‌ای در تهیه پارچه ماسک‌های تولیدی سپاه قروه را یاری کرده‌اند.

افتتاح دو کارگاه تولید ماسک با مشارکت سپاه در بیجار

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار از آغاز بکار دو کارگاه تولید ماسک در این شهرستان خبر داد.

سیدمرتضی میرآقایی اظهار داشت: قرارگاه جهادی حضرت امام حسین(ع) با توجه به دغدغه عمومی مردم در خصوص کمبود ماسک، اقدام به راه‌اندازی ۲ کارگاه تولیدی با استفاده از منابع داخلی و تجهیزات سپاه کرده و محصول تولیدی با مدیریت شبکه بهداشت و درمان در میان مردم توزیع خواهد شد.

وی افزود: یکی از این کارگاه‌ها در محل آماد و پشتیبانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه و دیگری با مشارکت بخش خصوصی در شهر تولید خود را با برش پارچه مناسب آغاز کرده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار اذعان کرد: در حال حاضر میزان تولید روزانه این دو واحد قابل محاسبه نیست ولی در صورت تامین مواد اولیه، می‌توانند حدود ۲۰ تا ۱۰۰ هزار عدد ماسک تولید و روانه بازار کنند.

او یادآور شد: در حال حاضر هشت تا ۱۰ نفر در این کارگاه ها مشغول به فعالیت هستند که با توجه به نیاز جدی مردم به ماسک، ظرفیت افزایش نفرات و دستگاه های مورد نظر دور از انتظار نیست.

میرآقایی اضافه کرد: ماسک‌های بهداشتی تولیدی این قرارگاه، دارای لایه ضد پُرز و قابل شستشو است و توزیع این ماسک‌ها با توجه به نیاز شهرستان و یا سایر شهرهای درگیر بیماری ویروسی کرونا در استان کردستان، به عموم مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گزارشات خبرنگار فارس از بیجار حاکی از آن است که، بعد از راه‌اندازی خط تولید ماسک توسط سپاه و توزیع آن در سطح داروخانه‌های شهر، با استفاده از 14 دستگاه تراکتور مرحله اول رفع آلودگی و گندزدایی از معابر و اماکن آلوده به ویروس کرونا در سطح شهر بیجار توسط بسیجیان آغاز شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار اعلام کرد: اماکن پرتردد و معابر و خیابان‌های اصلی شهر بیجار با مشارکت شبکه بهداشت شهرستان ضدعفونی و گندزدایی می‌شود و در شب‌های آتی این کار ادامه دارد.

تولید روزانه 1000 عدد ماسک در هنرستان دخترانه کیمیا سنندج

یک کارگاه تولید ماسک با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس و به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی این سپاه در هنرستان دخترانه کیمیای سنندج افتتاح شد.

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کُردستان در افتتاحیه این کارگاه که توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و با مشارکت ناحیه یک آموزش و پرورش سنندج در هنرستان دخترانه کیمیا افتتاح شد، اظهار داشت: سپاه از همان روزهای نخست ورود کرونا در کشور در کنار سایر نهادهای متولی امر وارد عمل شده است و با بسیج امکانات و نیروها مشغول به خدمت‌رسانی است.

وی افزود: تمام مواد اولیه تهیه این ماسک‌ها توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت‌المقدس کردستان و اسکان و تجهیزات آن نیز توسط آموزش و پرورش تامین شده است.

سردار حسینی عنوان کرد: تهیه این ماسک‌های بهداشتی توسط ۲۰ نفر از گروه‌های جهادی بسیج فرهنگیان تولید می‌شود.

وی اذعان داشت: روزانه هزار عدد ماسک‌ در این کارگاه‌ها تولید می‌شود و به صورت رایگان در مناطق محروم کردستان توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین خاطرنشان کرد: در این ایام گروه‌های جهادی نیز به یاری خانواده‌های آسیب‌پذیر معیشتی آمده و اقلام خوراکی و بهداشتی را در اختیار اقشار کم‌درآمد قرار می‌دهند.

به گزارش فارس، شکست کرونا که یک شعار همگانی شده است، تحقق آن در گرو عمل به توصیه‌های مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است لذا می‌طلبد همه با همدلی و در خانه ماندن، به این شعار جامه عمل بپوشانیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها