أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۸۴۳۸
زمان انتشار: ۱۶:۱۰     ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از روند افزایشی و نگران کننده مسمومیت با الکل در یزد خبر داد و گفت: آمار مسمومیت‌ها به 20 نفر و جان باختگان طی چند ساعت به پنج نفر رسید.
به گزارش پایگاه 598، محمدرضا میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تعداد مسمومیت‌های الکل صنعتی در استان در حال افزایش است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد مسمومیت با الکل نیز مانند کرونا با تأخیر اما با روندی نگران کننده، یزد را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طی چند ساعت گذشته آمار مسمومیت‌ها و فوتی‌ها با الکل صنعتی افزایش داشته است، افزود: تا امروز ۲۰ نفر مسموم شده‌اند، پنج نفر فوت شده‌اند، دو نفر دچار مرگ مغزی و دو نفر نیز دچار کوری چشم شده‌اند.

میرجلیلی عنوان کرد: تقریباً تمام افراد مسموم و فوت شده جوانان زیر ۳۰ سال هستند که لازم است در این زمینه دقت نظر کافی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: مصرف الکل متانول یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود بسیار سمی است و حداقل اثرات جانبی آن، تأثیر منفی و معمولاً بازگشت ناپذیر روی کبد و کلیه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه ضدعفونی علیه کرونا با خوردن الکل باوری غلط است، افزود: این قبیل نا آگاهی‌ها سبب مسمومیت افراد، نارسایی حاد کلیوی، نابینایی و حتی مرگ آنها شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: افراد همچنین از مصرف مشروبات الکلی در این ایام به شدت پرهیز کنند زیرا علاوه بر ممنوعیت‌های شرعی و اجتماعی، افراد سودجو اقدام به تهیه مشروبات الکلی تقلبی کرده‌اند که در بسیاری از موارد، مرگ افراد بر اثر مصرف این موارد بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها