يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۴۴۸
زمان انتشار: ۱۷:۲۸     ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه از فردا (ششم فروردین) آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه از فردا (ششم فروردین) آغاز می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی در نشست خبری با عنوان اعلام برنامه‌های رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور با بیان اینکه رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه از فردا (ششم فروردین) آغاز می‌شود گفت: در سه هزار نقطه‌ی کشور و ۱۰۰ نقطه در تهران عملیات پاکسازی انجام خواهد شد و از تمام ظرفیت‌های بیمارستانی سیار و ثابت استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ادامه اقدامات یک ماه گذشته نیروی زمینی سپاه در خصوص مبارزه با ویروس کرونا برابر فرامین فرمانده معظم کل قوا، برنامه‌ریزی این رزمایش از روزها قبل شروع شده است، اظهار داشت: این رزمایش از ششم فروردین سال‌جاری آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این رزمایش از تمام ظرفیت‌های بیمارستانی سیار و ثابت استفاده خواهد شد و سه هزار نقطه در سراسر کشور و ۱۰۰ نقطه در تهران عملیات پاکسازی انجام خواهد شد.

سردار پاکپور گفت: در یک ماه گذشته اقدامات خوبی در جهت پاکسازی مراکز تفریحی، عمومی، فرودگاهی، پایانه‌های مسافربری و فروشگاه‌ها توسط تجهیزات جنگ نوین نیرو زمینی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده که مثمر ثمر بود و خیلی از عملیات‌ها تخصصی بوده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: آن چیزی که توسط جنگ نوین سپاه انجام شده عملیات خاص بود چرا که با تجهیزات مختص به آلودگی‌های خاص پاکسازی صورت گرفته است.

وی با ببان اینکه بیش از هزار و ۱۵۰ تخت ثابت بیمارستانی نیروی زمینی سپاه در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است، گفت: بیمارستان بقیه‌الله بیشترین بیمار کرونایی و بیشترین ترخیص و کمترین تلفات را داشته است.

سردار پاکپور گفت: در استان‌های کاشان، تهران، ارومیه، گرگان، بابل، اهواز، کرمانشاه، سنندج بیمارستان‌های سیار راه‌اندازی شده است؛ همچنین در کنار بیمارستان‌های سیار نقاهتگاه‌هایی راه‌اندازی شده است.

وی گفت: در این رزمایش ۱۰۰ یگان نیروی زمینی در قالب ۱۰ قرارگاه تشکیل شده است و کار پاکسازی را انجام می‌دهند.

سردار پاکپور در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا مراکز آلوده با همکاری ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا شناسایی شده است، گفت: همه اقدامات درمانی، پاکسازی، ضد عفونی در راستای سیاست‌های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا است و بر اساس نیازهای آن‌ها کار صورت می‌گیرد؛ اگر هم بیمارستان سیاری راه‌اندازی می‌شود بر اساس نیاز ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر همکاری سپاه در خصوص غربالگری کسانی که به مسافرت می‌روند، افزود: غریب به ده‌ها هزار گروه جهادی در بسیج سپاه کار غربالگری را انجام می‌دهند؛ گروهای جهادی و بسیج با حضور در ورودی شهرها، روستاها و محلات کار غربالگری را انجام می‌دهند.

سردار پاکپور در خصوص اقدامات نیروی زمینی سپاه گفت: اقدمات سپاه از ماه‌های گذشته در دو بخش درمانی و بهداشتی و پاکسازی و ضدعفونی بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون دو سوم از ظرفیت‌های بیمارستان‌های سپاه پاسداران در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد، گفت: نیروی دریایی سپاه اقدام به راه‌اندازی بیمارستان سیار در بندر عباس، بوشهر، گیلان و شیراز کرده است.

سردار پاکپور با بیان اینکه در سال‌های گذشته تعداد زیادی از رزمندگانی که سلاح به دست می‌گرفتند و از مرزهای کشور دفاع می‌کردند آموزش‌ها پزشک یاری و بهیاری فرا گرفتند، گفت: امروز قریب به هزار نفر از این رزمندگان به درخواست وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیمارستان‌ها حضور و به پزشکان و پرستاران کمک می‌کنند؛ این آمادگی را داریم که در صورت نیاز این تعداد را افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون سه هزار و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی ایجادشده است، گفت: این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز این تخت‌ها به پنج هزار تخت نقاهتگاهی و بیمارستانی افزایش دهیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه کار پاکسازی معابر و نقاط شناسایی شده توسط میلیون‌ها لیتر مواد ضد عفونی انجام شده است، گفت: میلیون‌ها لیتر مواد ضدعفونی آماده شده است که در رزمایش جدید از آن استفاده شود.

سردار پاکپور گفت: این رزمایش با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا و متناسب با سیاست‌های ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود؛ همچنین این رزمایش دربرگیرنده کل سپاه و با محوریت نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها