يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۴۸۰
زمان انتشار: ۱۶:۴۶     ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
بروز اضطراب ها و استرسها نتیجه غلبه اهالی بیحال و تاجرمسلکانی از حزب باد است که سود خود را در تفرقه می بیند لذا در مواضعشان بیش از آنکه گرای مواضع خودی را بدهند گرای خودی ها را به دشمنان می دهند و تنها راه مقابله و آنتی تز ویروسهای انفعال و خود باختگی که خطرناکتر از ویروسهایی مانند کروناست همزبانی حول محور ولایت و نظام اسلامی است.
به گزارش پایگاه 598، گذشت بیش از یک ماه از آغاز اپیدمی کرونا یا کویدو19 در کشور در کنار تمام خطراتی که مردم را تهدید می کند که ممکن است میانگین سنی جامعه را امروزه به طرز عجیبی جابجا کند، می توان مردم کشورمان را به چند دسته تقسیم کرد:

1- یک دسته کسانی هستند که اصولا در حوادث طبیعی – اجتماعی و بهداشتی جامعه  دچار نوعی خود خنثی ایی هستند. به این معنا که سیل باشد یا زلزله، رانش زمین باشد یا آتش سوزیهای گسترده ،حوادث سیاسی و اجتماعی باشد یا فرهنگی برایشان هیچ تفاوتی ندارد، خور و خواب ایشان تامین باشد کفایت برای رضایتمندیشان می کند. این قبیل افراد را می توان در صنف افراد ی تقسیم بندی کرد که اصطلاحا به آنها "افراد بی رگ ویا سیب زمینی پشندی" اطلاق می گردد.

2- دسته دوم کسانی هستند که خنثی نیستند اما در خود توان ایستادگی و ثبات قدم و اعتماد بنفس کافی برای اصرار و ابرام در یک عقیده و ایمان  که بر درستی و حقیقت آن وقوف کامل نیز دارند را نمی بینند. این افراد امروزه در جامعه به " حامیان حزب باد " شهرت دارند. باد قدرت هر طرف بوزد ایشان به همان سمت متمایل می شوند.

3- دسته سوم کسانی هستند که هم خود خنثی نیستند و هم توان و اعتماد بنفس کافی و وقوف کامل بر حقانیت راه و عقیده خود دارند لاکن تمام حوادث و دسته بندی های سیاسی و اجتماعی و تبیین اهداف نهایی هر جامعه بر مبنای اصل " سود و زیان" سنجیده و ارزش گذاری می کنند. ایشان را می توان بازرگانانی نامید که هر قدر سودشان بیشتر و ضررشان کمتر باشد بیشتر شما را دوست می دارند و یاریتان می کنند. مصداق شهرت مثالی این افراد همان ضرب المثل معروفی است که می گوید: "تا پول داری رفیقتم قربون بند کیفتم".

4- و بالاخره دسته چهارم کسانی هستند که  تامین  امنیت و حقانیت راه و وقوف بر راه درستشان را نه در خنثی بودن در جامعه، نه عضویت در حزب فراگیر باد ونه در سود و زیان  در هیچیک نمی بینند بلکه برای ایشان عقیده و ایمان و خدمت به بشریت و حضور در میانه میدان حوادث و "هل من مبارزهای دشمنان داخلی و خارجی" است .

جامعه امروز ما جامع همه این افراد است یعنی هم افراد بی رگ و بی ریشه را می توان در آن دید و هم اعضای جریان باد را ، هم تاجران حاضر در همه عرصه ها را رصد کرد و هم مدافعان و مدعیان واقعی دفاع از حدود و ثغور ملی ومذهبی را.

اما نکته اصلی در این میان این است که در جریان حوادث مختلفی که در جامعه رخ می دهد حسب نگاه غالبی که در جامعه در گذر زمانی کوتاه و یا بلند در میان مردم رشد پیدا کرده یکی از این صنف اجتماعی مردم بر دیگر صنوف غلبه می کند و هر قدر فرهنگ و سنن جامعه از استحکام و قوام بیشتری برخوردار باشد طول عمر و پایداری مثبت فرهنگ و سنت ملی – مذهبی نیز مقاومت بیشتری در برابر طوفان حوادث از خود نشان می دهد.

دشمنان انقلاب اسلامی نیز با وقوف کامل بر این امر در دوران سازندگی و اصلاحات و اعتدال ضربه زدن به پایه های فرهنگ دینی و ملی را برای هضم شدن در دهکده کدخدای متوهم جهانی ضروری دیدند در نتیجه از آن دوران تا به امروز شدیدترین حملات را به خدا و پیامبران الهی و امامان معصوه (ع) و فرهنگ و سنن برخاسته از این مفاهیم را در پیداو پنهان رسانه های مختلف انجام داده اند که همچنان نیز ادامه دارد. که رشادت سنگرانان این عرضه تلاش های دشمنان را سرکوب و در جامعه آرامش برقرار کرده است.

بروز اضطراب ها و استرسها نتیجه غلبه اهالی بیحال و تاجرمسلکانی از حزب باد است که سود خود را در تفرقه می بیند لذا در مواضعشان بیش از آنکه گرای مواضع خودی را بدهند گرای خودی ها را به دشمنان می دهند و تنها راه مقابله و آنتی تز ویروسهای انفعال و خود باختگی که خطرناکتر از ویروسهایی مانند کروناست همزبانی حول محور ولایت و نظام اسلامی است. تحریم ها، حمله به ارکان نظام، حمله به اماکن مقدسه توسط متحجران نافهم در اپیدمی کرونا، ناشی از فعال شدن جریان واداده ای است که  استرس را به جامعه تزریق می کند و واکسن آن نیز " اتحاد و وحدت حول ولایت " است . باور ندارید همین الان تمام تفکرات و القائات فضای مجازی را دور بریزید تا به درستی و رسیدن به آرامش را تجربه کنید.

رضا احمد زاده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها