يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۴۸۲
زمان انتشار: ۱۷:۲۴     ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
وزیر کشور گفت: از مردم می‌خواهیم که سفرهای خود را مدیریت کنند و با مسافران در ورودی شهرها محدودیت و سختگیری‌هایی خواهد شد که مسافرت‌های جدید اتفاق نیفتد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا: وزیر کشور گفت: از مردم می‌خواهیم که سفرهای خود را مدیریت کنند و با مسافران در ورودی شهرها محدودیت و سختگیری‌هایی خواهد شد که مسافرت‌های جدید اتفاق نیفتد.

«عبدالرضا رحمانی‌فضلی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره مهمترین مصوبات جلسه هیات دولت اظهار داشت: طرحی که از سوی وزارت بهداشت به ستاد ارائه شده بود، روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط که حدود ۲۵ دستگاه اجرایی بود، تصویب شد و امروز نیز این طرح در دولت مطرح شد و رییس جمهوری نیز نسبت به اجرایی شدن این طرح دستورات لازم را ارائه کردند.

وزیر کشور افزود: اساس طرح وزارت بهداشت، مبتنی بر مشارکت و همکاری مردم خواهد بود. تلاش ما نیز بر این است که مراکز پرتجمع و پرتراکم را در تمامی شهرهای کشور، از جمله بوستان‌ها، پارک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، تعطیل اعلام شود، اما همه فروشگاه‌هایی که کالاها و مایحتاج عمومی را ارائه می‌دهند، ۲۴ ساعته باز خواهند بود.

رحمانی فضلی عنوان داشت: از طرف دیگر در ترددها از مردم می‌خواهیم که سفرهای خود را مدیریت کنند که تراکم به روزهای آخر نیفتد و ما در جاده‌ها دچار مشکل نشویم. اما در ورودی‌ شهرها با مسافران جدید، حتما محدودیت و سختگیری‌هایی ایجاد خواهد شد که مسافرت‌های جدید اتفاق نیفتد.

وی بیان کرد: خواهش ما از مردم این است که در این طرح که به زودی اعلام شده و ظرف فردا و یا پس‌فردا این طرح را اجرا خواهیم کرد، حتما همکاری مناسب داشته باشند. هرچند ما اختیارات لازم و قانونی برای به اعمال و اعلام سختگیری‌ها و برخوردهای حقوقی داریم اما همه تلاش ما این است که مشارکت‌ها تا امروز و مانند همین ایامی که بوده، به صورت داوطلبانه باشد و ما مجبور نباشیم از این اختیارات استفاده کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: به هر حال طول دوره این بیماری و میزان خسارت‌های جانی بستگی به این دارد که چقدر مردم با ما همکاری کنند. بحث لوازم و تجهیزات، دارو، امکانات بهداشتی، تخت، بیمارستان و متخصصین و پرستار همه اینها در کشور فراهم است و ما هیچ محدودیتی نداریم. از آن طرف هم همه امکانات، منابع و کالاهای ‌اساسی مردم هم فراهم است و امیدواریم مردم همکاری لازم را داشته باشند و طول این دوره کوتاه شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مردم بدانند اگر این دوره کوتاه نشود علاوه بر خسارت‌های جانی، خسارت‌های اقتصادی بزرگی نیز خواهیم داشت. الان بسیاری از مشاغل تعطیل و خیلی از کارها از فعالیت افتاده است. ضمن اینکه این مشاغل در اقتصاد کلان موثر خواهد بود، در اقتصاد خرد همچون رستوران‌ها، و فعالیت‌های خرد خدماتی که اکنون تعطیل شده، و جذب اشتغال داشته و اکنون نیروهای خود را آزاد کرده‌اند، حتما برای اقتصاد کشور سخت خواهد بود.

وی یادآور شد: امیدواریم با مشارکت خوب مردم که تا الان نیز مشارکت را داشته‌اند، همین مسیر را ادامه بدهیم. اگر در مواردی از مقررات و وظایف قانونی که برای همه گذشته می‌شود، تمرد شود، مجبور هستیم از این محدودیت‌ها و سختگیری‌های قانونی استفاده کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها