أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۸۵۵۳
زمان انتشار: ۱۶:۳۰     ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
غش و ضعف غرب‌گرایان برای «پزشکان بدون مرز»: تحریم‌ها ترک خورد!
کرونا نشان داد دنیای غرب نه تنها آنگونه که غرب زده‌ها می‌گویند متمدن نیست، بلکه آنقدر متحجر هستند که در زمان وقوع یک بحران، منافع خودشان به منافع جمع ارجحیت دارد.
به گزارش پایگاه 598، «کرونا» هر چقدر هم که تلخی‌های ناگواری را برای مردم ایران و دنیا رقم زده، یک حُسن هم داشته است. این ویروس نشان داد دنیای غرب نه تنها آنگونه که غرب زده‌ها می‌گویند متمدن نیست، بلکه آنقدر متحجر هستند که در زمان وقوع یک بحران، منافع خودشان به منافع جمع ارجحیت دارد.

به گزارش رجانیوز، در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در ایران، برخی ها برای مردم روضه یأس می‌خواندند که تنها در کشور های اروپایی زندگی مردم اهمیت دارد و اگر کسی در ایران به کرونا مبتلا شود، نه مثل چین برایش بیمارستان 1000 تخت خوابی ساخته می‌شود و نه خبری از توجه به بیماران است.

حالا بیش از یک ماه از شیوع این ویروس در ایران می‌گذرد. گرچه در روزهای اول هم مردم و هم کادر درمانی با کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک مواجه بودند، اما رفته رفته اوضاع سامان پیدا کرده و کمبودهای ابتدایی تقریباً رفع شدند. کادر پزشکی و درمانی کشور برای مردم سنگ تمام گذاشته و در این راه چندین شهید هم داده است.

نیروهای مسلح کشور با همه توانشان وارد میدان شده و دیروز نیز اعلام شد که ارتش یک نقاهتگاه 2 هزار تخت خوابی را در عرض 48 ساعت بر پا کرده است. نیروهای بسیج که برخاسته از خود مردم است، از روز اول شیوع کرونا دست به کار شده و علاوه بر گندزدایی از مناطق، در تهیه و توزیع اقلام بهداشتی هم کمک رسان مسئولین هستند.

این درحالی است که اوضاع در اروپا طور دیگری پیش می‌رود. چند روز قبل خبر رسید که محموله ماسکی که چین برای ایتالیا ارسال کرده بود، در بین راه توسط جمهوری چک دزدیده شده است.


روز گذشته نیز رویترز اعلام کرد که مقامات گمرک آلمان سعی می‌کنند حدود 6 میلیون ماسک‌ صورت را که برای حفاظت کارکنان مراکز بهداشتی خود از ویروس کرونا سفارش داده بودند ردیابی کنند. این ماسک‌ها در یک فرودگاه در کنیا ناپدید شده‌اند.

تونس اعلام کرده است که ایتالیایی‌ها کشتی حامل تجهیزات پزشکی این کشور را به نفع خود توقیف کرده‌اند.

در آمریکا هم همزمان با شیوع گسترده کرونا در این کشور، مردم با هجوم به اسلحه فروشی‌ها به دنبال تهیه سلاح برای حفاظت از خانه‌ها و اموالشان در برابر دیگران هستند!


حال با توجه به موارد بالا باید گفت که کرونا ضمن اینکه اتفاقات تلخی را رقم زده، باطن متحجرانه کشورهای غربی را هم که قریب به 100 سال است ظاهر زندگی‌شان  توسط روشنفکران، همچون چماقی بر سر مردم ایران فرود می‌آید، نمایان کرده است.

با این وجود، برخی‌ها در غرب دوستی، شیوه جدیدی را در پیش گرفته‌اند.

اخیراً فرانسه اعلام کرد که در قالب کمک به ایران، 10 پزشک را تحت عنوان پزشکان بدون مرز، به همراه هزار ماسک و 500 لباس پرستاری به کشورمان ارسال کرده است. درحالی که طبق اظهارات مسئولین بهداشتی کشور، بر خلاف ادعای فرانسوی‌ها، تنها یک پزشک غیر مرتبط با کرونا در این تیم حضور داشت!

کمک فرانسوی‌ها بیش از آنکه از روی نوع دوستی باشد، حکایت از شوآف آنها دارد. چرا که نه به لحاظ پزشک متخصص ایرانی کمبود داریم و نه تهیه هزار ماسک برای ایران امری ناممکن است که بخواهیم دست به دامان فرانسه شویم.

این ریاکاری فرانسوی ها زمانی آشکارتر می‌شود که بدانیم پیشتر نیز این کشور تنها 100 جفت چکمه را به عنوان کمک، به ایران ارسال کرده بودند.

از آنجایی که از طرفی هنوز تئوری آزمایشگاهی بودن کرونا به قوت خود باقی است و از طرفی دیگر ماهیت گروه فرانسوی مشخص نبود، مسئولین بهداشتی کشورمان در اقدامی درست و قابل تقدیر، از ورود تیم فرانسوی به ایران جلوگیری کردند.

بنا به گفته مشاور وزیر بهداشت، درگروه اعزامی، هیچ متخصص عفونی یا مرتبط باکرونا حضور نداشت.


با این حال محمود صادقی ترجیح داده است که ادعای فرانسوی‌ها را باور کند تا اظهارات مسئولین پزشکی کشور را.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس که به اظهارات غیر منطقی و سطحی مشهور است، در توییتر خود از حضور فرانسوی ها به عنوان شکننده دیوار تحریم ها یاد کرده و نوشته است: حساسیت تندروها نسبت به حضور پزشکان بدون مرز، برخلاف ادعایشان، به خاطر نگرانی از توطئه‌ی جنگ بیولوژیکی نیست؛ دغدغه‌ی آنها این است که همکاری‌های بین‌المللی تَرَکی در دیوار تحریم‌ها ایجاد نکند.


حال که مشخص شده است هیچ متخصصی در تیم ارسالی فرانسه نبوده و اقلام ارسالی نیز چیزی نیست که ایران از پسش بر نیاید، چه دلیلی دارد صادقی از حضور تیم مذکور در ایران به عنوان شکننده دیوار تحریم‌ها یاد کند؟ صادقی با کدام منطقی به این نتیجه رسیده است که باید تیم مجهول‌الهویه فرانسوی را پذیرفت؟

غیر از این است که این اظهار نظر محمود صادقی از روی حب غربی‌ها و بغض نیروهای دلسوز ایران است؟

شاید هم در نظر محمود صادقی یک پزشک اورژانس فرانسوی نسبت به پزشکان متخصص خودمان کارآمدتر است!

البته تنها محمود صادقی نیست که از عدم پذریش تیم فرانسوی به ایران ناراحت شده است. رسانه اصلاح‌طلب آفتاب‌نیوز نیز به همراه رسانه‌های ضد انقلاب که وظیفه‌ای جز به راه انداختن جنگ روانی علیه ایران ندارند، نپذیرفتن یک پزشک اورژانس فرانسوی و 1000 ماسک را پشت کردن ایران به کمک‌های جهانی تلقی کرده و به نوعی در صدد بر آمدند تا از ایران یک چهره ضد جهانی بسازند.


در هر حال هر چه از شیوع کرونا در دنیا می‌گذرد، برای مردم ایران مشخص‌تر می‌شود که زندگی غربی که پیشتر برایشان به عنوان بهشت توصیف می‌شد، چقدر غیر متمدن است که حتی به محموله‌های بهداشتی دیگر کشورها هم رحم نکرده و دست به دزدی آشکار می‌زند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها