يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۵۵۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
رئیس بیمارستان ولایت قزوین گفت: دور افتاده‌ترین نقاط و روستاهای ایران هنوز به این ویروس آلوده نشده‌اند ولی با مسافرت مردم ویروس کرونا به آن مناطق منتقل خواهد شد و افراد به صورت ناخواسته هم‌وطنان بی‌گناه را درگیر این بیماری خواهند کرد.

به گزارش پایگاه 598، علی‌اکبر کرمی، رئیس بیمارستان ولایت قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همان‌طور که بارها و بارها در رسانه‌ها عنوان شده، راه انتشار ویروس کرونا از طریق تماس انسان با انسان و یا تماس انسان با مکان‌های آلوده است ولی همچنان شاهد آن هستیم که مردم سفر را انتخاب می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شمال کشور یکی از مناطق آلوده به ویروس کرونا به شمار می‌رود، ادامه داد: مسافرت موجب ارتباط بیشتر و افزایش انتشار این ویروس می‌شود؛ در حال حاضر به‌جای وصل زنجیره باید به فکر قطع آن باشیم.

رئیس بیمارستان ولایت قزوین خاطرنشان کرد: باید متذکر شویم دور افتاده‌ترین نقاط و روستاهای ایران هنوز به این ویروس آلوده نشده‌اند ولی با مسافرت مردم ویروس کرونا به آن مناطق منتقل خواهد شد و افراد به صورت ناخواسته هم‌وطنان بی‌گناه را درگیر این بیماری خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه افراد مسن جزو گروه‌های خطر محسوب می‌شوند، تصریح کرد: با دید و بازدید افراد بی‌گناه مانند پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به این ویروس مبتلا خواهند شد؛ باید بگویم حتی اگر با بزرگ‌ترها دیده‌بوسی هم نداشته باشیم امکان دارد ناقل باشیم و ویروس را به آن‌ها منتقل کنیم اینکه برخی از افراد می‌گویند پاک هستند اشتباه است چرا که درصد زیادی از مردم ناقل این ویروس هستند و این امر بزرگ‌ترین خطر برای شیوع این ویروس است.

کرمی تصریح کرد: در حال حاضر کادر درمانی خسته هستند و تجهیزات نیز محدود است اگر در منزل نمانیم و زنجیره انسانی را قطع نکنیم ویروس بیش از پیش شیوع پیدا خواهد کرد و خدای ناکرده ممکن است به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل شود و نتوانیم جوابگوی مبتلایان باشیم.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم در منزل بمانند و زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند، عدم قطع زنجیره موجب بروز مشکلاتی برای کشور اقتصاد و حتی جامعه خواهد شد پس بهترین کار قطع سریع زنجیره انسانی است تا هرچه سریع‌تربه وضعیت عادی و پیش از کرونا برگردیم.

رسانه‌ها بازوی کادر درمانی هستند

رئیس بیمارستان ولایت قزوین اشاره کرد: رسانه‌ها بیشتر از کادر درمانی موثر خواهند بود چراکه با اطلاع‌رسانی علمی و صحیح می‌توانند خطرات این ویروس را به مردم گوش‌زد کنند البته باید بگویم رسانه‌ها باید میان‌رو باشند و واقعیت‌ها را بیان کنند. رسانه‌ها دست راست و بازوی کادر درمانی به شمار می‌روند تا در راستای آگاه‌سازی، خطرات این ویروس را بیان کنند.

کرمی اظهار کرد: بسیاری از افراد به دنبال فرصتی برای مطالعه کتاب و یا کارهای بر زمین مانده بودند پس فرصت تعطیلات نوروز و حضور آن‌ها در خانه بهترین زمان برای انجام این کارهاست حتی افراد در منزل هم می‌تواند به ورزش بپردازند و تهدید بیماری را به فرصت تبدیل کنند.

وی گفت: مردم دیدوبازدیدهای خود را لغو کنند و به جای حضور در منازل یکدیگر می‌توانند از فضای مجازی و تلفن برای تبریک سال نو و جویا شدن حال یکدیگر استفاده کنند؛ قطعاً رسانه‌ می‌تواند با ایفای رسالت خود راه‌های جایگزین دید و بازدید حضوری را به مردم معرفی کند.

رئیس بیمارستان ولایت قزوین یادآور شد: به غیر از کادر درمانی کارشناسان مددکاری اجتماعی و روانشناسی می‌توانند به کمک رسانه‌ها آمده و به مردم بگویند چه کاری می‌توانند در منزل انجام دهند تا از فرصت حضور در منزل به نحو احسن استفاده کنند.

کرمی در پایان تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنیم این ویروس را جدی بگیرند البته نمی‌خواهیم مردم را بترسانیم ولی تخت‌های بیمارستان‌ها پر و کادر درمان خسته هستند بهتر است مردم رعایت کنند تا به این بیماری مبتلا نشوند، مردم باید بدانند که حتی در صورت بهبودی عوارض این بیماری تا پایان عمر گریبان آن‌ها را خواهد گرفت و ممکن است تا پایان عمر برای تنفس به دستگاه اکسیژن نیاز داشته باشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها