يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۵۷۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۰     ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
طبق تصمیم مقام‌های افغانستان، شهر کابل پایتخت این کشور به منظور مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا به مدت سه هفته قرنطینه می‌شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: طبق تصمیم مقام‌های افغانستان، شهر کابل پایتخت این کشور به منظور مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا به مدت سه هفته قرنطینه می‌شود.

محمد یعقوب حیدری، والی کابل امروز جمعه اعلام کرد که تمام اداره‌ها و وزارتخانه‌های دولتی در کابل و ولایت‌های آن از روز شنبه به‌مدت سه هفته برای مقابله با ویروس جدید کرونا تعطیل می‌شوند.

کابل ۳ هفته قرنطینه می‌شود

وی با این حال تاکید کرد که وزارت بهداشت و نهادهای امنیتی شهر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

حیدری همچنین افزود که هرگونه سفر از کابل به ولایت‌های دیگر و از سایر جاها به کابل نیز ممنوع است.

طبق این طرح که از سوی دولت ارائه شده است تمام مردم کابل باید در خانه بمانند و تنها می‌توانند برای دریافت خدمات درمانی، خرید مواد غذایی و خدمات امنیتی بیرون بروند.

به گزارش یورونیوز، والی کابل تصریح کرد: «طبق این طرح که از سوی دولت ارائه شده است تمام مردم کابل باید در خانه بمانند و تنها می‌توانند برای دریافت خدمات درمانی، خرید مواد غذایی و خدمات امنیتی بیرون بروند.»

آزادی ۱۰ هزار زندانی افغان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا
با وجود اینکه والی کابل اعلام کرد که تمام اداره‌ها تعطیل خواهند بود اما محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت کشور افغانستان گفت: «بانک‌ها و صرافی‌ها با تدابیر ویژه به کار ادامه خواهند داد.»

آقای اندرابی افزود که اگر از شرایطی که قرار است از فردا اجرا شود، تخطی صورت گیرد پلیس با متخلفان برخورد می‌کند.

سرپرست وزارت کشور افغانستان گفت برای رسیدگی به وضعیت کارگران روزمزد، نیز بحث‌ها جریان دارد.

تا کنون طبق آمارهای دولتی ۹۵ نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که چهار نفر از افراد آلوده در کابل هستند. طبق این آمارها تا کنون چهار نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور جان باخته‌اند که سه نفر از آنها در هرات بوده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها