يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۶۲۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
کرونا که آمد، همه چیز را تغییر داد، اما کسانی نیز هستند که با ایثار و فداکاری خود در این روزهای کرونایی درس هایی بزرگی را رقم زده اند که داستان زوج جوان قمی نیز یکی از این درس هاست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا: دو دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم که قرار بود نهم فروردین ماه مراسم عروسی خود را جشن بگیرند، هم اکنون در لباس خدمت به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ماندند و شب عروسی را نیز بر بالین بیماران کرونایی گذراندند تا معنای تازه ای به انسانیت و ازگذشتگی در دفاع از سلامت جامعه ببخشند.

در این روزها که کادر درمانی به شدت با حجم کالایی بسیار بال مواجه است، این زوج پزشک قمی این روزها در کنار دیگر پزشکان و پرستاران در حال خدمات رسانی و ریشه کنی ویروس کرونا هستند.

زوج پزشک قمی، شب عروسی بالای سر بیماران کرونایی

با اعلام شیوع کرونا، علاوه بر پزشکان و پرستاران، طلاب و دانش آموختگان علوم دینی، بسجیان و قشرهای مختلف مردم پای کار مبارزه با کرونا در قم و سراسر کشور آمده اند که این تلاش های ایثارگرانه درس هایی از ایثار و فداکاری را در این شرایط رقم زده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور ادامه داد: به دنبال گسترش طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تا امروز بیش از ۵۷ میلیون نفر از مردم کشور با ثبت نام در این طرح ملی تحت غربالگری قرار گرفته‌اند. بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به ۳۵۴۰۸ نفر رسید.

همچنین خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند و در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۵۱۷ نفر در کشور محروم شده ایم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها