أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۸۶۷۳
زمان انتشار: ۲۱:۱۳     ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
دستگاه کاربردی محافظ لمس صورت با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توسط دانش‌آموخته رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور اختراع شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا: دستگاه کاربردی محافظ لمس صورت با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توسط دانش‌آموخته رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور اختراع شد.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه پیام نور، مهدی یزدان ثابت، دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور است که این اختراع را انجام داده است.

وی لمس صورت توسط افراد را یک رفتار عادتی دانست که در اختیار فرد نبوده و طبق علم روانشناسی، فرد در یک ساعت ۲۳ بار صورت خود را لمس می کند.

اختراع دستگاهی برای جلوگیری از شیوع کرونا

دانش آموخته روانشناسی دانشگاه پیام نور درباره این اختراع خود توضیح داد: دستگاه کاربردی محافظ صورت با زنگ هشدار فرد را آگاه کرده و از تماس دست با صورت جلوگیری می‌کند.

یزدان ثابت تصریح کرد: طراحی دستگاه به نحوی است که به محض بالا رفتن دست و نزدیکی آن به صورت با زنگ هشدار، خطر تماس دست را به فرد یادآوری می‌کند.

وی با عنوان اینکه این دستگاه مانند ساعت بر روی مچ بسته می‌شود، از ساخت نمونه اولیه این دستگاه خبر داد و اعلام کرد: می‌توان با تولید انبوه این دستگاه تا حد بالایی از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کرد.

یزدان ثابت زیر نظر استاد خود دکتر علیپور عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور این اختراع را انجام داده است.
به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه اعلام کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۲ هزار ۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها