أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۸۷۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نسبت به تجمع ناایمن افراد روی پشت بام‌ها وحیاط‌های خانه‌ها در سیزده‌بدر هشدار داد.
به گزارش پایگاه 598، سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: حالا که این روزها را در خانه مانده‌ایم و برای قطع چرخه انتقال بیماری کرونا باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم برخی از شهروندان روز ۱۳ فروردین ماه را در حیاط منزل خود یا پشت بام می‌گذرانند.

وی ادامه داد: کارشناسان نسبت به این موضوع هشدار داده‌اند که باید از تجمع در حیاط و پشت بام‌ها خودداری کرد چراکه امروزه بسیاری از ساختمان‌ها چند واحدی هستند و همین موضوع باعث تجمع افراد می‌شود.

ملکی با بیان اینکه بعضی از خانه‌ها تک واحدی است و شهروندان برای گذراندن روز طبیعت به حیاط منزل خود یا پشت بام می‌روند، گفت: شهروندانی که با حضور در حیاط یا پشت بام‌های خود تجمع ایجاد نمی‌کنند و در همین راستا تصمیم می‌گیرند که این روز را در فضای باز منزل خود بگذرانند باید برخی نکات ایمنی را در نظر داشته باشند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: برخی از پشت بام‌ها دارای درز انقطاع است و گاهی در روزهای عادی سال نیز شاهد هستیم که کودکان یا حتی بزرگسالان داخل درز انقطاع پشت بام‌ها سقوط می‌کنند و در آن محل گرفتار می‌شوند بنابراین شهروندان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و از کودکان نیز غافل نشوند همچنین شهروندان باید از رفتن به لبه پشت بام‌ها خودداری کنند چرا که خطر سقوط آن‌ها وجود دارد.

وی در ادامه گفت: یکی از موارد دیگری که ممکن است شاهد آن باشیم روشن کردن منقل در حیاط ساختمان‌ها است. شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند که نکات ایمنی بسیاری در این زمینه وجود دارد. برای مثال اگر ضایعاتی در حیاط وجود دارد باید جمع آوری شود، یا اینکه پیش از روشن کردن منقل حتما باید امکانات برای خاموش کردن آن وجود داشته باشد.

ملکی در پایان اظهارکرد: حتی ممکن است برخی از شهروندان برای گذراندن زمان خود در کنار خانواده به حیاط یا پشت بام بروند اما از غذایی که روی گاز در حال پخت است غافل شوند و با گذشت زمان حریق رخ بدهد. پس شهروندان باید نسبت به این موضوع نیز هوشیار باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها