أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۸۷۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد که ایران تمامی فعالیت‌های آمریکا را در منطقه به صورت کامل و لحظه به لحظه زیر نظر دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، سردار محمد باقری امروز (پنجشنبه ۱۴ فروردین) در حاشیه نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح، درباره تحرکات اخیر نیروهای آمریکایی در منطقه اظهار کرد: در روزهای اخیر فعالیت های نظامی آمریکا در فضای عراق و خلیج فارس قدری توسعه نشان می دهد. در فضای روانی و رسانه ای هم به شکل انبوهی در حال خبرپراکنی هستند نسبت به این‌که علیه مجموعه‌های مقاومت در عراق و حشدالشعبی نیاتی را دارند. ما این فعالیت ها را کاملا زیر نظر داریم و در مجموعه های جمع آوری اطلاعاتی ما تمامی این فعالیت ها ثبت می شود و به لحظه ما آن را دنبال می کنیم و مجموعه های دفاعی کشور ما همگی با هوشیاری از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور در حال دفاع هستند.

وی افزود: اتفاقاتی که ظرف هفته های اخیر علیه پایگاه های آمریکایی در عراق افتاده عکس العمل طبیعی مردم عراق و نیروهای مقاومت در برابر اقدام شیطانی آنها در ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فرمانده نیروهای مقاومتی عراق است و هیچ ارتباطی به کشور ما ندارد و آمریکایی بعضا این موضوع را به ما نسبت می دهند که اینها فرافکنی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تاکید کرد: آمریکایی ها خودشان به خوبی مطلع هستند که مردم منطقه و از جمله مردم عزیز عراق با حضور نظامی آنها در این کشورها مخالف هستند و این عکس العمل طبیعی آنها است و ما صحنه ها را زیر نگاه و رصد خود داریم و در دفاع از کشورمان ایستادگی می کنیم. طبیعی است که مانند همیشه به این موضوع تاکید می کنیم که اگر چنانچه کوچکترین چشمداشت یا اقدام یا نظر سویی نسبت به امنیت کشور ما داشته باشند با شدیدترین عکس العمل ها مواجه خواهند شد اما جمهوری اسلامی هیچگونه دخالتی در این صحنه ها ندارد و هیچ قصدی هم نسبت به تعرض به نیروهای بیگانه ندارد.

به گزارش ایسنا، نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح امروز (۱۴ فروردین) با هدف ارزیابی اقدامات قرارگاه‌های نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج در کمک به ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا و وزارت بهداشت، با حضور سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، همچنین روسای کمیته‌های این قرارگاه برگزار شد.

در این نشست که در محل فرماندهی قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) برگزار شد، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ارتباط تصویری زنده با فرمانده نزاجا، معاون هماهنگ کننده نزسا و همچنین رئیس بسیج جامعه پزشکی در جریان آخرین فعالیت‌های قرارگاه‌های پدافند زیستی نیروهای مسلح در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور قرار گرفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح از ارزیابی سلامت ۷۰ میلیون ایرانی در طرح بسیج ملی غربالگری خبر داد.

سرلشکر باقری در این نشست اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مقابله‌ای خود را در حوزه پدافند زیستی آغاز کردند و به مرور این فعالیت‌ها را توسعه دادند و امروز نیز با تمام توان و در هماهنگی کامل با سیستم بهداشت و درمان کشور در مقابله با کنترل این ویروس در میدان حضور دارند.

وی افزود: امروز قرارگاه‌های متعددی از نیروهای زمینی ارتش و سپاه در کنار مجموعه‌های بیمارستانی ثابت و سیار ما در نیروهای مسلح در حال ارائه خدمات به مردم هستند. بیش ۱۱۰۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان‌ها بستری هستند و تحت درمان قرار دارند، همچنین نیروهای مسلح از ظرفیت ۳ هزار تخت دیگر برای پذیرش بیماران برخوردارند.

باقری در ادامه گفت: خدا را شاکریم در روزهای اخیر با کاهش ورودی افراد به بیمارستان‌ها مواجه بودیم و از طرفی بیماران بهبود یافته و ترخیص شده در سطح مجموعه‌های در مانی نیروهای مسلح رشد خوبی داشته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه امروز در حوزه غربالگری و شناسایی وضع سلامت جامعه با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و بسیج طرح بسیج ملی غربالگری با سرعت ادامه دارد، گفت: بسیج جامعه پزشکی با سازماندهی بیش از ۸۰۰ هزار بسیجی و بکارگیری ۵۰۰ نفر از آنان در کنار دیگر دستگاه‌ها توانسته اند تا امروز وضعیت سلامت بیش از ۷۰ میلیون ایرانی را مورد ارزیابی قرار دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها