يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۷۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
دولت ایتالیا برنامه های متعددی برای سرگرم شدن مردم در خانه ها دارد همچنین از حالا برای جذب دوباره گردشگران جهان در تلاشند و اعلام می کنند ما را از دیدن خود محروم نکنید.
به گزارش پایگاه 598، ایمان روئین دژی از راهنمایان گردشگری ایرانی در ایتالیاست که در جنوب رم زندگی می‌کند و اکنون در قرنطینه خانگی ایتالیا به سر می‌برد. او درباره معیشت راهنمایان گردشگری در ایران و ایتالیا و تمهیداتی که این کشور برای تشویق مردم به خانه ماندن مردم ایتالیا می‌کند بیان کرد: آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا رشد صعودی دارد و دولت کل کشور را کاملاً قرنطینه اعلام کرد.

چون مردم اوایل اصلاً موضوع کرونا را جدی نمی‌گرفتند و بیرون به کافه‌ها و رستوران‌ها می‌رفتند. در ایتالیا نیز راهنمایان گردشگری و مشاغل مرتبط با گردشگری از جمله آژانس‌ها تعطیل شده‌اند دولت به همه مشاغلی که تعطیل شده‌اند وام می‌دهد البته این وام‌ها به اندازه ایران بهره ندارد و تنها شاید یک دهم ایران برای بازپرداخت آن بهره بگیرند و یا اصلاً نگیرند. به مردم در بازپرداخت وام و یا بهره آنها کمک می‌شود.
 
روئین دژی با بیان اینکه در ایران ۱۲ هزار راهنمای گردشگری بیکار شده‌اند گفت: اینجا هم درباره کمک به راهنمایان گردشگری تصمیمی گرفته نشده است اما تفاوتش با ایران این است که راهنمایان گردشگری در اینجا بیمه هستند و می‌توانند بیمه بیکاری بگیرند.

از طرفی چون همیشه در ایتالیا توریست وجود دارد آنها نگرانی ندارند و می‌دانند که پس از این ایام می‌توانند باز هم کار کنند و باز هم توریست به اندازه کافی به ایتالیا می‌آید.
 

*تورها را عقب بیاندازید


وی تصریح کرد: مردم ایتالیا اصطلاحی دارند که می‌گویند رم و میلان مانند کویر شده است چون در طول تاریخ سابقه نداشته که همه جا تعطیل باشد و کسی به خیابان‌ها نرود. ایتالیا به فکر برند خود هست و از الان هم تبلیغ می‌کند که تورهای گردشگری پس از کرونا ادامه داشته باشد. آنها از گردشگران می‌خواهند که تورهای خود را کنسل نکنند بلکه عقب بیندازند. آنها به گردشگران می‌گویند که ما را از دیدن خودتان محروم نکنید ایران هم باید بتواند چنین سیاستی داشته باشد همانطور که ایتالیا از الان به فکر دوره پس از کروناست.

روئین دژی بیان کرد: وزارت فرهنگ و گردشگری ایتالیا اعلام کرده که فرهنگ هیچ وقت متوقف نمی‌شود به همین دلیل مدیران موزه‌ها به تنهایی آثار موزه‌ای را توضیح می‌دهند و آن را به صورت آنلاین در اختیار کاربران گذاشته‌اند تا مردم در خانه‌هایشان به دیدن موزه‌ها بروند. قرار نیست اگر موزه‌ای بسته شد، دیگر کسی تئاتر و یا موزه نبیند. بلکه می‌توان از این فرصت برای از بین بردن نواقص استفاده و یا ضعف‌ها را تقویت کرد.

وی درباره تغییر سفرها بعد از کرونا نیز گفت: احتمال دارد که سفرها بعد از این به صورت تکی و یا با تعداد کم برگزار شود. آژانس‌های می‌توانند روی تورهای شخصی و یا کوتاه مدت سرمایه گذاری کنند و یا اینکه موزه‌ها تا مدتها باید بتوانند تعداد کمتری بازدیدکننده داشته باشند کاری که اینجا هم روی آن برنامه ریزی می‌شود.
 

*جریمه ۲۶۰ یورویی برای خروج از منزل


وی در ادامه بیان کرد: اکنون افراد حق ندارند به جز موارد ضروری از خانه‌ها خارج شوند. این کارهای ضروری مانند خرید لوازم ضروری و خورد و خوراک و نیازهای اولیه است. یا اگر نتوانند دورکاری کنند و یا نتوان کاری را در داخل خانه انجام داد اجازه خواهند داشت از منزل بیرون بروند. اگر هم کسی از خانه خارج شود باید از قبل و از طریق اینترنت نامه خوداظهاری که وزارت کشور آن را در اختیار افراد قرار می‌دهد پر کند و دلیل خروج خود را از منزل بنویسد. در این صورت اگر به بیرون رفت و پلیس او را دید باید این برگه را نشان دهد. در غیر این صورت باید حداقل ۲۶۰ یورو جریمه بپردازد.

وی افزود: اگر کسی به سوپرمارکت می‌رود از هر خانواده باید تنها یک نفر برود و در صف‌هایی که از یکدیگر فاصله زیادی دارند قرار بگیرند همه باید ماسک بزنند و خریدشان را برای یک هفته تا ده روز انجام دهند. یا اینکه با دوستان و آشنایان خود تماس تصویری برقرار می‌کنند بنابراین به دیدن همدیگر نمی‌روند. بیشتر خرید مردم و یا کارهای آنها به صورت اینترنتی انجام می‌شود. البته باید گفت که زیرساخت اینترنت و سرعت در اینجا خوب است و مردم می‌توانند راحت آنلاین باشد.

روئین دژی گفت: همه فرودگاه‌ها و مراکز گردشگری و تفریحی و رستوران‌ها در ایتالیا تعطیل است و مردم می‌دانند که حتی اگر بیرون بروند خبری نیست. مدارس نیز تعطیل است و دانش آموزان در خانه به صورت آنلاین آموزش می‌بینند چون برای آنها پلت فرمی طراحی شده است. من با خانواده‌ای تلفنی صحبت می‌کردم که می‌گفت فرزندش همین الان هم مانند همیشه در حال انجام تکالیف مدرسه است. بنابراین بچه‌ها از درس‌هایشان عقب نیفتادند. در این روزها برگزاری دورهای آموزشی و آنلاین رونق زیادی پیدا کرد. حتی برخی از آنها نرخ دوره‌های آموزشی خود را پایین آوردند و تنها خواستند که مردم در خانه‌هایشان این آموزش‌ها را ببینند.
 

*حذف تماشاگر از برنامه‌های تلویزیونی


وی درباره برنامه‌های تلویزیونی بیان کرد: شبکه‌های تلویزیونی که بیشتر آنها خصوصی بودند و برای پخش فوتبال و یا فیلم باید به آنها پول پرداخت می‌شد، در زمان قرنطینگی اعلام کردند که رایگان برنامه پخش می‌کنند. مردم با این برنامه‌ها اوقاتشان را پر می‌کنند. اگر برنامه‌های تلویزیونی با چند مهمان و یا سلبریتی برگزار می‌شد، این برنامه‌ها یا برگزار نمی‌شود و یا با حضور یک مجری برگزار می‌شد.

به عنوان مثال مجموعه‌هایی در تلویزیون ایتالیا پخش می‌شود که طرفداران زیادی دارد ایتالیایی‌ها عاشق شو و نمایش هستند. اما این برنامه‌ها در این روزها بدون حضور تماشاچی برگزار می‌شود تا مردم بدانند که واقعاً نباید به بیرون از منزل بروند. در ایتالیا از هر ۱۰ کانال ۶ کانال آموزش و اطلاع رسانی را انجام می‌دهد.

روئین دژی گفت: در ایتالیا مردم هشتگ در خانه می مانم را ایجاد کردند و هنرمندان و سلبریتی ها و ورزشکاران نیز از طریق آن اعلام کردند که آنها هم در خانه مانده‌اند و توضیح می‌دادند که در خانه چه طور سرگرم می‌شوند. این اقدام مشوقی بود برای اینکه مردم بدانند که همه در خانه‌های خود مانده‌اند. در اروپا مردم از فضای مجازی به اندازه ایران استفاده نمی‌کنند. سرانه کتابخوانی در اینجا بالاست. به همین دلیل مسابقات کتابخوانی و سرگرمی‌های دیگر طراحی و برگزار می‌شود. حتی مردم از آنجا که آشپزی را دوست دارند، در خانه‌های خود آشپزی کرده و یا پاستای خانگی درست می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید روان شناسان و جامعه شناسان به کمک مردم بیایند گفت: مردم با خودشان این فکر را نمی‌کنند که به اجبار باید در یک قرنطینه بمانند بلکه می‌گویند ما در خانه کنار خانواده‌هایمان هستیم و کتاب می‌خوانیم و سلامتی را به هر چیزی ترجیح می‌دهیم.

از اپلیکیشن‌های سلامتی استفاده می‌کنیم و در منزل کتاب خوانده و برنامه‌های سرگرم کننده تلویزیون را می‌بینیم و یا فعالیت‌هایی که تا کنون وقت نمی‌کردیم را انجام می‌دادیم به عنوان مثال یکی از دوستانم تلسکوپی خریده تا شب‌ها با آن ستاره‌ها را رصد کند. کاری که هیچ وقت فرصت نمی‌کرد انجام دهد. اگر ما به این موضوع فکر کنیم که همه کارهایمان را از دست داده‌ایم نگرانی را در خودمان افزایش داده‌ایم و دوباره باید تلاش کنیم تا زندگی را به دست بیاوریم.

این فعال گردشگری درباره وضعیت افراد بیکار و یا روزمزد در ایتالیا نیز گفت: اینجا هم افراد بیکار زیادی هستند و یا خیلی از افراد قراردادی کار نمی‌کنند و پیمانی هستند. مشکل اصلی را این افراد دارند که تصمیم قطعی نیز درباره آنها گرفته نشده است. ولی دولت ایتالیا اعلام کرده که به آنها کمک می‌کند و حتی اگر شده وامی از اتحادیه اروپا می‌گیرد. پس مردم دغدغه بیرون آمدن از خانه را نداشته باشند. ولی افراد باید مرخصی بگیرند تا ببینند تا چه زمانی این وضعیت پیش می‌رود.

او درباره تعویق و تخفیف در پرداخت وام‌ها گفت: دولت ایتالیا بازپرداخت وام‌ها را چند ماه به عقب انداخته است تا مردم بابت پرداخت وام و یا قرض‌هایشان نگرانی نداشته باشند. حتی مجوز اقامت افراد یا تاریخ تمدید کارت‌ها و … در ایتالیا تا ۶۰ روز دیگر تمدید شد. در اینجا کیت تست کرونا روی افراد رایگان انجام می‌شود اگر یک نفر در آپارتمانی مشکوک به ویروس شود همه افراد آن ساختمان، رایگان کیت ۳۸۰۰ دلار تست کرونا را دریافت می‌کنند دولت همه تلاشش را می‌کند که این بیماری گسترش پیدا نکند و این موضوع را به دنیا ثابت می‌کند.
 
منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها