أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۸۷۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۷     ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
فرانسه با شدت‌گیری بحران کرونا، مجازات سفت و سخت‌تری را برای کسانی که اقدام به قانون شکنی و نقض قرنطینه می‌کنند، وضع کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از یورونیوز: فرانسه با شدت‌گیری بحران کرونا، مجازات سفت و سخت‌تری را برای کسانی که اقدام به قانون شکنی و نقض قرنطینه می‌کنند، وضع کرده است.

دادگاهی در شهر بندری کاله در شمال فرانسه یک جوان ۲۰ ساله را به دلیل نقض این مقررات به دو ماه حبس محکوم کرد. این جوان متهم است که هشت بار بدون اینکه گواهی خوداظهاری خروج از منزل را با خود به همراه داشته باشد بدون دلیل موجه از خانه خارج شده است.

طبق قانون، افراد در فرانسه تنها برای کارهای محدودی چون رفتن به منزل، رفتن برای خرید، قدم زدن با سگ، ورزش و دویدن سریع و کوتاه و همچنین رفتن به محل کار (آن‌هم تنها برای کسانی که هنوز اجازه دارند به فعالیت‌های کاری خود ادامه دهند) اجازه حضور در سطح شهر دارند. افراد همچنین می‌توانند برای مراجعه به پزشک و مراکز درمانی و داروخانه هم از خانه خود خارج شوند.

در موردی مشابه همچنین یک جوان ۲۲ ساله در پاریس باید ۱۰۵ ساعت در سرویس‌های خدمات عمومی فعالیت کند. دادگاه این حکم را بعد از این صادر کرد که این مرد جوان بارها قانون محدودیت آمد و شد و قرنطینه را زیر پا گذاشت.

کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه می‌گوید از زمان شروع قرنطینه در روز ۱۷ مارس تا کنون حدود ۵ میلیون ۸۰۰ هزار مورد بازرسی افراد صورت گرفته و ۳۵۹ هزار بار هم قبض جریمه برای افرادی که قانون را نقض کرده‌اند صادر شده است.

مقامات فرانسه در حالی که حرکت قطار‌ها به حداقل رسیده‌ است نگرانند که در طول تعطیلات عید پاک سفرهای مردم بیشتر شود و زمینه افزایش شیوع بیشتر ویروس کرونا فراهم شود. بر همین اساس قرار است بازرسی‌ها و کنترل‌ها تشدید شود. وزیر کشور فرانسه می‌گوید: «می‌دانیم که این وضعیت برای خانواده‌ها بسیار دشوار است اما چاره‌ای جز این نداریم و باید محکم بایستیم.»

سه سال زندان برای سرفه کردن به صورت مامور پلیس

یک پزشک فرانسوی که ادعا کرده به ویروس کرونا مبتلا است با سرفه کردن به صورت پلیس، به اتهام خشونت، به سه سال زندان محکوم شد. این پزشک ۶۶ ساله روز شنبه در منزل خود در شهر لیل فرانسه بازداشت شد. همسر این پزشک گفته است، شوهرش به دلیل احتمال ابتلا به کووید ۱۹ تحت مراقبت‌ قرار داشته است. این پزشک اما در خودرو همراه با ماموران، ماسک خود را بر می‌دارد و در ماشین سرفه می‌کند. او در ادامه می‌گوید: «من به ویروس کرونا مبتلا هستم و حالا شما هم احتمالا به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اید.»

اتهام این پزشک خشونت خانگی و همچنین خشونت علیه مامورانی است که خدمات عمومی ارائه می‌دهند. او حالا راهی حبس شده است و اجازه ارتباط با همسرش را نیز ندارد. مامورانی که در خودرو همراه این پزشک بوده‌اند هم تحت نظارت پزشکی قرار گرفته‌اند.

اوضاع شیوع ویروس کرونا در فرانسه نگران‌کننده گزارش می‌شود. در این کشور تا کنون حدود ۵۷ هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. این در حالی است که بیش از ۴ هزار نفر نیز در اثر ویروس کرونا، جان خود را از دست داده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها