يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۷۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۳۴     ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
شرکت فناوری گوگل اعلام کرد که از روز جمعه اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربرانش در سراسر جهان را منتشر می‌کند تا به مسئولان دولتی امکان دهد تاثیر فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع کرونا را مورد ارزیابی قرار دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری ایرنا: شرکت فناوری گوگل اعلام کرد که از روز جمعه اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربرانش در سراسر جهان را منتشر می‌کند تا به مسئولان دولتی امکان دهد تاثیر فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع کرونا را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، اطلاعات مربوط به رفت و آمد کاربران در ۱۳۱ کشور روی یک وب سایت ویژه قرار می گیرد و جهت های تردد کاربران به نسبت وضعیت جغرافیایی ترسیم می شود.

امکان جدید گوگل برای مهار کرونا

در متنی که به امضای «ین فیتزپاتریک» رئیس گوگل مپ و «کارن دسالوو» مدیر ارشد سلامت این شرکت رسیده، آمده است: این جهت ها، درصد افزایش یا کاهش بازدید از اماکنی چون پارک ها، فروشگاه ها، منازل و مکان های کاری را نشان می دهند.

این دو اعلام کردند: امیدواریم این گزارش ها به تصمیمات در مورد نحوه مدیریت بیماری کووید – ۱۹ کمک کند.

در متن فوق آمده است: این اطلاعات به مقامات امکان می دهد تا به تغییرات در سفرهای لازم پی ببرند، امری که می تواند توصیه ها در مورد ساعات کاری را شکل دهد یا درمورد خدمات سرویس های تحویل کالاها اطلاع رسانی کند.

همچون تشخیص ترافیک روی گوگل مپ، این سیستم از اطلاعات کاربرانی که وضعیت مکان یابی شان را فعال کرده باشند، استفاده می کند.

به موجب این طرح، اطلاعات شخصی قابل شناسایی همچون مکان فرد، تماس ها یا تحرکاتش فاش نخواهد شد.

دولت های کشورهای مختلفی چون چین و سنگاپور به منظور جلوگیری از گسترش کرونا، دستور نظارت الکترونیکی شهروندان خود را صادر کرده اند.

در اروپا و آمریکا، شرکت های فناوری شروع به سهیم کردن اطلاعات تلفن های هوشمند کرده اند تا بهتر بتوان رد شیوع کرونا را گرفت.

حتی آلمان که بسیار علاقمند به حفظ حریم خصوصی است، در حال بررسی استفاده از اپلیکیشنی است تا از طریق آن، امکان مدیریت جلوگیری از گسترش بیماری کووید – ۱۹ فراهم شد.

با این حال، فعالان سیاسی می گویند حکومت های خودکامه از ویروس کرونا به عنوان دستاویزی برای افزایش نظارت بر شهروندان و جاسوسی از آنها استفاده می کنند.

همچنین در دموکراسی های لیبرال، برخی نگرانند که دستیابی به اطلاعات افراد می تواند در طولانی مدت به حق برخورداری از حریم خصوصی و حق کاربر در محیط دیجیتال لطمه زند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها