يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۸۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
واشنگتن پست:
روزنامه واشنگتن پست به نقل از متخصصان حوزه بهداشت و درمان آمریکا گزارش داد که میزان تلفات ویروس کرونا در این کشور بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده است.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره شمار مرگ و میر اعلام شده از سوی دولت آمریکا نوشت: به گفته متخصصان حوزه پزشکی و برخی مقامات دولت آمریکا شیوع سریع ویروس کرونا مطمئنا باعث کشته شدن شمار زیادی از آمریکایی‌هایی شده است که هرگز در لیست آمارها شمارش نشده‌اند.

این گزارش افزود: مراکز کنترل بیماری و پیشگیری از بیماریها فقط فوتی‌هایی که آزمایش آنها در آزمایشگاهها تایید و ثبت شده است را ثبت می‌کنند. 

«کریستین نوردلند» سخنگوی مرکز پیشگیری از بیماریهای آمریکا می‌گوید که ما میدانیم که این آمار به نوعی حداقلی محسوب می‌شود. 

واشنگتن پست در ادامه افزود: اپیدمیلوژیست‌ها می‌گویند، کمبود گسترده دسترسی به امکانات تست در هفته‌های اول شیوع ویروس در آمریکا به این معنی است که مبتلایان به بیماریهای تنفسی بدون اینکه در لیست فوتیهای کرونا ثبت شوند مرده‌اند. 

به گفته مسئولان گورستانها و نمایندگان پرستارهای خانگی، حتی اکنون نیز افرادی که در خانه یا در مراکزی که بیماران به دلیل کمبود تخت در بیمارستانها در آنجا نگهداری می‌شوند، و می‌میرند مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند.

این گزارش به نقل از کارشناسان افزود: آزمایشهای پس از فوت نیز در سراسر کشور بسیار متفاوت انجام می‌شود و برخی مقامات می‌گویند که آزمایش مردگان هدر دادن امکانات کم است که می‌تواند برای آزمایش افراد زنده مورد استفاده قرار بگیرد. 

واشنگتن در پایان می‌نویسد، در نتیجه مقامات بهداشت عمومی و رهبران سیاسی در روند ارزیابی‌های خود دید بسیار کمی در زمینه میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا دارند.  

بر اساس آخرین آمار، تا کنون ابتلای بیش از ۳۲۷ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا قطعی شده که از این تعداد ۹ هزار و ۳۲۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها