يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۸۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مهدی فرجی درباره نگاه تلویزیون به سریال‌سازی گفت: تلویزیون ضوابطی دارد که باید اعمال شود. برای اعمال این موارد تلویزیون با کسی تعارف نداشته و جایی که احساس کند، امکان ایجاد حساسیت وجود دارد، اعمال ضوابط کرده و پیشنهاد حذف می‌دهد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری ایلنا: مهدی فرجی درباره نگاه تلویزیون به سریال‌سازی گفت: تلویزیون ضوابطی دارد که باید اعمال شود. برای اعمال این موارد تلویزیون با کسی تعارف نداشته و جایی که احساس کند، امکان ایجاد حساسیت وجود دارد، اعمال ضوابط کرده و پیشنهاد حذف می‌دهد.

یکی از سریال‌های پرمخاطب تلویزیون که نوروز سال گذشته روی آنتن رفت، مجموعه «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی بود. بر اساس اخبار منتشر شده از این مجموعه، قرار بود «نون.خ» ماه رمضان از شبکه یک سیما پخش شود اما بنا به شرایط موجود پخش این سریال جلو افتاده و قسمت‌های آن کم شده است.

آخرین جزئیات بخش دوم سریال «نون.خ»

مهدی فرجی (تهیه‌کننده سریال نون.خ) درباره شرایط تولید این مجموعه و علت کاهش قسمت‌های آن گفت: حدود ۷ قسمت از این مجموعه کم شد که بخش‌هایی از آن به این علت بود که ما قصد داشتیم این روزها برای فیلمبرداری برویم و کار را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم اما به دلیل تغییر سیاست‌های سازمان، پخش سریال جلوتر افتاد چراکه قرار شد بعد از نوروز هم جدول پخش شبکه‌ها همچنان نوروزی باشد و برنامه‌های شاد و مفرح از شبکه‌ها پخش شود. بنابراین پخش سریال نون.خ به ۲۰ فروردین که مصادف با شب نیمه شعبان است، موکول شد که تا روز اول ماه مبارک رمضان به پخش خود ادامه می‌دهد.

یکی از موضوعاتی که این روزها تلویزیون را دچار چالش کرده، پخش مجموعه‌هایی همچون پایتخت است که برخی از عوامل آن در طی پخش سریال چندین بار به صداوسیما اعتراض کردند و دلیل آن را سانسور اعمال شده در صحنه‌هایی از مجموعه عنوان کردند، فرجی درباره شرایط پخش سریال‌ها از تلویزیون و به صورت خاص مجموعه «نون.خ» اظهار داشت: طبیعتا ما با تلویزیون تعامل داریم. به نوعی تلویزیون ضوابطی دارد که باید اعمال شود. برای اعمال این موارد تلویزیون با کسی تعارف نداشته و جایی که احساس کند ضوابط نادیده گرفته شده و می‌تواند حساسیت‌هایی به وجود بیاید، اعمال ضوابط کرده و پیشنهاد حذف می‌دهد. طبیعتا تهیه‌کنندگان و عوامل کار هم اجرا می‌کنند. من فکر می‌کنم که ما در پخش به مشکل جدی برخورد نمی‌کنیم و همچنان با تعامل کار خود را جلو می‌بریم.

وی همچنین درباره داستان فصل دوم مجموعه «نون.خ» توضیح داد: اگر نون.خ را دیده باشید، داستان جایی تمام شد که خبر رسید کسی که قرار است طلب نورالدین را بدهد، فوت کرده است. در این فصل نیز داستان از ادامه این ماجرا شروع شده که نورالدین در حال پرداخت بدهی‌های خود است.

این تهیه‌کننده همچنین درباره تاثیرات کرونا در روند تولید این مجموعه بیان کرد: دوستان و عوامل پروژه در روزهای کرونایی، با تمام توان و قدرت کار خود را انجام دادند. ما تا ۲۳ اسفند فیلمبرداری داشتیم و دوستان ما هر روز حاضر بودند و کارشان را انجام می‌دادند. تقریبا همه از ساعت ۶ صبح می‌آمدند و تا ۸ شب حضور داشتند و کار را جلو می‌بردند ولی از ۲۳ اسفند که کرونا به شدت اوج گرفت و توصیه‌ها به خانه ماندن آغاز شد، کار را متوقف کردیم چراکه کار ما به شکلی بود که هر روز نزدیک به ۴۰، ۵۰ بازیگر داشتیم و سکانس‌هایمان بسیار شلوغ و گروه فیلمبرداری بسیار بزرگ و گسترده‌ای همراهمان بود. به همین دلیل در یک نقطه‌ای که فکر می‌کردیم سریال می‌تواند تمام شود، کار را قطع کردیم که بعدا تصویربرداری کنیم که دیگر شرایط پخش مجموعه جلو افتاد.

وی در پایان درباره سلامت گروه تهیه و تولید این پروژه بیان کرد: شکرخدا هیچ اتفاقی برای عوامل مجموعه نون.خ رخ نداد و همه سلامت هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها