کد خبر: ۴۶۸۹۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی مطرح کرد؛
استاد مؤمنی در تبیین فلسفه و اهمیت قرائت دعای کمیل در شب نیمه شعبان گفت: امیرالمؤمنین(ع) روز چهاردهم ماه شعبان این دعا که دعای خضر نبی است را به کمیل تعلیم داده و برای آن ثواب زیادی بیان کردند.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین مؤمنی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قم، در تبیین اهمیت و جایگاه شب و روز نیمه شعبان خاطرنشان کرد: برخی زمان ها به اقتضای خودش برگزیده هستند مثل رجب و شعبان و رمضان که به استناد روایات برترین ماه های سال هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: در طول سال روزهای برگزیده ای داریم که از جمله آن می‌توان به روز عید غدیر، عید فطر، روز جمعه و قربان اشاره کرد که در این روزها خداوند حجاب های بین خودش و عبادش را برمی دارد که بندگان بتوانند به او تقرب پیدا کنند.

وی عنوان کرد: برخی ساعات مثل سحرها، بین الطلوعین، قبل از زوال روز جمعه و قبل از غروب جمعه نیز از فضیلت برخوردار هستند؛ همینطور برخی شب ها برگزیده هستن مثل شب نیمه رجب، شب بیست و هفتم، شب جمعه و شب نیمه شعبان که اگر کسی بتواند این شب ها را به احیاء و عبادت اختصاص بدهد به درجات عالیه می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به تأثیر مناجات شب نیمه شعبان در اجابت دعاها، گفت: یکی از ادعیه وارده برای این شب دعای کمیل است؛ نقل شده که کمیل و یاران امیرالمؤمنین(ع) روز چهاردهم ماه شعبان دور هم نشسته بودند که امیرالمؤمنین(ع) بر آنان وارد شده و فرمودند: اگر کسی امشب دعای خضر نبی را بخواند حاجات خود را می گیرد، همه موانع از زندگی او کنار می رود و خداوند او را از آفت ها مصون می دارد.

وی اضافه کرد: بعد از این قضیه کمیل می‌گوید: من دنبال حضرت رفتم و دیدم ایشان گوشه ای سر به سجده گذاشتند و کل دعای معروف به دعای کمیل را در سجده خواندند، بعد از تمام شدن دعا، کمیل از حضرت خواست تا این دعا را به او تعلیم کند، امیرالمؤمنین(ع) فرمود: به جهت قرب و منزلتی که نزد ما داری این دعا را به تو یاد می دهدم که اگر شب های جمعه یا شب نیمه شعبان یا در ماه یک بار یا طول سال یک بار یا حتی در کل عمر یک مرتبه بخوانی به مراتب و جایگاه هایی می رسی.

استاد مؤمنی در پایان با تأکید بر این که شب نیمه شعبان  شب بیداری و خواستن است، گفت: ما با بروز این بیماری مضطر شده ایم و باید در پس این ابتلا دست به دعا برداریم و با واسطه قرار دادن امام زمان(عج) رفع مشکلات و موانع را از درگاه الهی طلب کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها