يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۰۰۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
‌برای نخستین بار صورت گرفت؛
متخصصان صنعت دفاعی موفق شدند برای نخستین بار و با تلاش و همت جهادی، به فناوری ساخت و تولید فیلترهای پیشرفته یونی برای ماسک‌های جدید دست یابند. پس از یک ماه تولید این فیلتر پیشرفته، وزارت دفاع توانایی تولید ۵۰۰ هزار ماسک در روز برای رفع نیاز جامعه را دارد.
به گزارش پایگاه 598، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید انبوه ماسک‌های فیلتردار پیشرفته یونی اظهار داشت: متخصصان جوان وزارت دفاع برای رفع دغدغه مقابله با ویروس کرونا پس از یک دوره تحقیقات پژوهشی و با بهره‌گیری از علوم و دانش متخصصان داخلی موفق شدند برای اولین بار به تکنولوژی ساخت ماسک‌های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی دست یابند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: این نوع ماسک با تمامی مدل‌های قبلی به لحاظ فیلتر متفاوت بوده و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و ضمن جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس به محیط تنفسی، با تعبیه تکنولوژی یونی و کریستالی در ساختار فیلتر این ماسک‌ها، موجب خواهد شد تا استفاده‌کنندگان بسیار راحت‌تر بتوانند در مدت زمان طولانی‌تر تنفس کرده و افراد بیماری که دارای مشکلات تنفسی و ریوی هستند به دلیل مواد آغشته یونی به کار رفته در این نوع ماسک‌های فیلتردار، با کم کردن التهابات، از تنفس بسیار راحت‌تر و آسوده‌تری برخوردار شوند به گونه‌ای که با نصب این ماسک‌ها برای انجام فعالیت‌های اجتماعی با مشکل مواجه نخواهند شد.

وی با بیان اینکه ماسک‌های موجود در بازار نیاز به شست‌وشو و ضدعفونی مداوم دارند، ابراز داشت: این نوع ماسک‌های مجهز به فیلترهای پیشرفته یونی، به دلیل توانایی جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس و قابلیت مقابله با آن، نیاز به شست‌وشو و احیا مجدد در مدت حداقل ۵۰ ساعت استفاده به صورت مستمر را نداشته و قابل بهره‌برداری طولانی مدت از ماسک خواهند بود.

وزیر دفاع از قیمت پایین این نوع ماسک‌ها و امکان تولید انبوه با سرعت ۱۰۰ هزار ماسک به صورت روزانه خبر داد و گفت: پس از یک ماه تولید این فیلتر پیشرفته، وزارت دفاع توانایی تولید ۵۰۰ هزار ماسک در روز برای رفع نیاز جامعه را دارد.

حاتمی یادآور شد: تولید ماسک‌های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی برای نخستین بار در کشورمان صورت گرفته و نمونه خارجی هم ندارد و تمام فناوری بومی آن در اختیار وزارت دفاع است.

وزیر دفاع تصریح کرد: پس از شیوع این ویروس در کشور، متخصصان صنعت دفاعی نیز در کنار مردم عزیز ایران بودند و با تلاش شبانه‌روزی در گام نخست موفق شدند کیت تشخیص کرونا و دوربین‌های هوشمند حرارتی تعیین دمای بدن را تولید و آن را در اختیار حوزه درمان کشور قرار دهند.

امیر حاتمی ‌با بیان اینکه وزارت دفاع در سال جهش تولید و برای مقابله با این ویروس همواره در کنار مردم بوده و درد و رنج مردم را از خود می‌داند، تاکید کرد: این قول را به مردم می‌دهیم که دانشمندان وزارت دفاع در کنار پزشکان و پرستاران و کادر درمانی متعهد به صورت شبانه‌روزی در این عرصه در حال تلاش و فعالیت هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
۰
۰
خدارو شکر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها