کد خبر: ۴۶۹۰۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
رئیس‌جمهور خطاب به اروپا و آمریکا گفت: ما در مبارزه با کرونا بهتر از شما عمل کردیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران صبح امروز در ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا گفت: تصمیماتی که در جلسه قبل برای فاصله گذاری هوشمند که یکی از برنامه های فاصله گذاری هوشمند شروع کسب و کارهایی که کم ریسک  برای استانها به جز تهران که این کار از دیروز شروع شده است.

وی ادامه داد: در این راستا به وزارت بهداشت و درمان با اصناف هماهنگ کردند که هر صنفی که می خواهد شروع کند و فعال شود وارد آن سامانه شود و در آن ثبت نام کند و کد مربوطه دریافت کند و همیشه وزارت بهداشت و درمان از طریق این سامانه با آنها مرتبط باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه اکثریت افراد این کد را دریافت کردند و در ارتباط بودند اما ممکن است افرادی جا مانده باشند یا هنوز این ارتباط با این سامانه برقرار نشده باشد، اظهار داشت: تمام افرادی که کسب و کار خود را از دیروز آغاز کرده اند در همین هفته به سامانه مراجعه و به آن متصل شوند.

روحانی تصریح کرد: قرار شد در پایان این دوره افراد و بنگاه‌هایی که در این زمینه خوب فعالیت کردند دارای امتیاز باشند و امتیاز آنها هم به صورت خاصی مشخص شود و تابلویی به آنها ارائه شود که مردم بدانند که کدام یک از مغازه‌ها و بنگاه‌ها و کسب و کارها بیشتر برای سلامت مردم و جامعه تلاش کردند و این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرار شد برای کسب و کارهای پر ریسک هم اقداماتی می شود، گفت: از شنبه سی‌ام فروردین کسب و کارهای کم ریسک طبق پروتکل کارهایشان آغاز می شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وسائل نقلیه در حمل و نقل عمومی تنها به تعداد صندلی می تواند مسافر سوار کنند گفت: مردم در تهران بیشتر از اسنپ و وسائل شخصی و تاکسی استفاده کنند. استفاده از اتوبوس های بین شهری در داخل شهر و خرید اتوبوس برای حمل و نقل از برنامه های دولت در طرح فاصله‌‌گذاری اجتماعی است.

وی بیان داشت: هر وسیله نقلیه عمومی که می‌خواهد فعالیت کند، حالا اتوبوس مترو و یا هر چیز دیگری که باشد باید ضدعفونی شود. آغاز کار ضدعفونی شود و پایان کار هم ضدعفونی شود. رانندگان باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و مسافران هم باید به تعداد صندلی سوار شوند.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر شرایط کشور مانند امروز باشد قاعدتاً اجتماعی حضوری مذهبی در ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

وی خطاب به اروپا و آمریکا گفت: ما در مبارزه با کرونا بهتر از شما عمل کردیم. ما موفق شدیم ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلون دلار را از لوکزامبورگ آزاد کنیم.

روحانی تاکید کرد: از امروز بین شهرستان ها در استانها به طور کامل آزاد است و بین استان ها از روز اول اردیبهشت این ترددها آزاد می شود.

 ادامه دارد ...


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
۰
۰
خخخخخخخخخخخخخ
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها