يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۰۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
دانشگاه آکسفورد انگلیس فاش کرد که این دانشگاه به همراه تیمی از محققان واکسنی را برای ویروس کرونا تولید کرده اند و آزمایش‌های آن روی انسان قرار است ظرف دو هفته آتی انجام شود. این دانشگاه اعلام کرد شاید تا سپتامبر آینده، این واکسن در دسترس عموم قرار گیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شفقنا، «پروفسور ساره گیلبرت» استاد واکسیناسیون و ایمن سازی دانشگاه آکسفورد در گفتگو با روزنامه تایمز انگلیس گفت: تیم تحقیقاتی این دانشگاه یک واکسن احتمالی را برای ویروس کرونا ابداع کرده اند و آزمایش‌های آن روی انسان قرار است ظرف دو هفته آتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از موفقیت این واکسن اطمینان ۸۰ درصدی دارد، خاطرنشان کرد: اجازه دادن به داوطلبان اماکنی که قرنطینه برای جلوگیری از شیوع ویروس اثرگذار نبوده، آزمایشات بالینی را تسریع خواهد بخشید.

این استاد دانشگاه آکسفورت افزود: اگر مشخص شود که یکی از این اماکن دارای میانگین بالای انتقال ویروس است، با سرعت بیشتری به نتیجه می‌رسیم بنابراین این یک استراتژی برای کاستن زمان تهیه واکسن است.

وی با تاکید بر اینکه قرنطینه کامل کار را سخت می‌کند، افزود:، اما ما خواهان مصونیت گروه نیستیم. بلکه می‌خواهیم که آن‌ها به منظور آزمایش اثربخشی، تست شوند.

این پژوهشگر انگلیسی با تاکید بر اینکه برای توزیع واکسن در پاییز، دولت باید پیش از اثبات اثربخشی، تولید را آغاز کند، خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم به اواخر سال برسیم و فاش کنیم که یک واکسن موثری داریم، اما هیچ واکسنی برای استفاده نداشته باشیم.

اظهارات این استاد دانشگاه درحالی مطرح می‌شود که کارشناسان واکسن سازی می‌گویند تولید واکسن و توزیع آن در سراسر جهان ممکن است ۱۸ ماه به طول انجامد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها