يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۱۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
مرکز مقابله با شایعات سایبری در گزارشی نتایج بررسی درباره صحت و سقم برخی اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی را ارائه کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: مرکز مقابله با شایعات سایبری در گزارشی نتایج بررسی درباره صحت و سقم برخی اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی را ارائه کرد.

در گزارش مرکز مقابله با شایعات سایبری آمده است:

طی روزهای گذشته برخی کانال‌های تلگرامی وابسته به سلطنت طلبان با انتشار ویدئویی، مدعی جان‌ باختن تعداد زیادی از مردم تهران بر اثر ابتلا به کرونا و روی زمین باقی ماندن اجساد این جانباختگان در بیمارستان امام خمینی تهران شدند که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد که ویدئوی مذکور، مربوط به ایران نبوده و با توجه به منبع اولیه انتشار این ویدئو در فضای مجازی و همچنین قرائن و شواهد موجود از جمله وجود تابوت چوبی در تصاویر و نگارش اطلاعات جانباختگان به زبان اسپانیولی بر روی کاور اجساد، این ویدئو مربوط به بیمارستانی در کشور اسپانیاست.

همچنین دیروز، در برخی کانال های تلگرامی وابسته به فرقه ضاله بهاییت و کانال های تلگرامی منافقین، شایعه استفاده از کیت های معیوب چینی تست کرونا در بیمارستان های دولتی اصفهان منتشر شد که با بررسی های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید که این شایعه کذب بوده و برای دومین بار در طول ایام شیوع کرونا در ایران منتشر شده است. هم چنین مشخص گردید کیت های مورد استفاده در کشور، عمدتا از شرکت های اروپایی وارد شده و در کل کشور به صورت یکسان توزیع و مورد استفاده قرار می گیرد.

روز گذشته برخی کانال های تلگرامی وابسته به سلطنت طلبان و منافقین، به دروغ مدعی انجام تست خصوصی کرونا توسط کادر بیمارستان های دولتی برای مسئولین کشور شدند که با بررسی های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید این ادعا کذب بوده و بر اساس خبری درباره انجام تست در برخی آزمایشگاه‌های خصوصی و غیردولتی با دریافت هزینه‌های بالا منتشر شده است.

دیروز، برخی کانال‌های تلگرامی منافقین، به دروغ شایعه تلفات ۲۰ برابری ایران در کادر پزشکی نسبت به سایر کشورها را منتشر کردند که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید این شایعه کذب بوده و با تحریف آمار اعلامی جانباختگان کرونا در ایران و سایر کشورها و اعلام آمار غیرواقعی بیشتر در ایران و اعلام آمار غیرواقعی کمتر در سایر کشورها صورت گرفته است؛ به عنوان مثال، بر اساس آمار اعلامی فرانسه، در این کشور تنها در بین پزشکان متخصص تعداد ۳۰ نفر جانباخته و تعداد بیشتری از پرستاران درگذشته‌اند، اما در شایعه منتشره توسط منافقین، مجموع آمار تلفات کادر پزشکی در فرانسه ۱۵ نفر اعلام شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها