امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۶۹۲۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
شایعه‌پردازان از هر فرصتی برای ایجاد ناامنی و ترس در جامعه استفاده می کنند و در این میان گسترش شایعات در مناطق روستایی بیشتر است. برای نمونه در شهرستان حمیدیه استان خوزستان خبر ابتلای سه نفر بر اثر خوردن خیار منتشر شد که خیلی زود به وسیله مسوولان این استان تکذیب شد.

به گزارش پایگاه 598، فرماندار حمیدیه با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در مناطق روستایی این شهرستان بیش از ساکنان شهری است گفت:در این راستا تردد به روستای حلاف قضبان این شهرستان با هماهنگی مرجع بهداشتی و پزشکی محدود شد. تعدادی از مبتلایان به ویروس کرونا در حمیدیه بخاطر حضور در مراسم ختم اقوام به این بیماری مبتلا شده اند که اغلب آنها را نیز بانوان می باشند.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در این شهرستان همچنین با انتقاد از برخی شایعات در خصوص ابتلای افراد بر اثر خوردن خیار گفت: انتقال بیماری کرونا از طریق میوه از سوی مراکز علمی و آزمایشگاهی تایید نشده است.

شایعه: ابتلای سه نفر به کرونا در حمیدیه بر اثر خوردن خیار

پاسخ شایعه: در پی اعلام عمومی آلوده بودن خیار در حمیدیه، مهدی امیری دادستان شهرستان حمیدیه  اظهار کرد:در پی شایعات منتشره از سوی اینجانب در فضای مجازی مبنی بر عدم مصرف میوه و تره بار شهرستان حمیدیه به دلیل اینکه سه نفر بر اثر خوردن خیار مبتلا به کرونا شده‌اند قویا تکذیب می شود و این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی ادامه داد:استدعا داریم اخبار موثق از طریق رسانه های گروهی معتبر کسب  و از  باز انتشار هر گونه شایعه خودداری کنند.

دادستان حمیدیه گفت:با کسانی که  اقدام به انتشار اخبار کذب کنند و امنیت روانی و اقتصادی جامعه را به مخاطره می اندازند برخورد قانونی خواهد شد. در پی اطلاع‌رسانی عمومی نادرست در سطح شهر حمیدیه، درخصوص آلوده بودن خیار، کشاورزان با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها