أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۹۲۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
مرد جنایتکار که چهار عضو یک خانواده را در شهرستان همدان به قتل رسانده بود روز گذشته در زندان این شهر اعدام شد.
به گزارش پایگاه 598، حسن خانجانی، دادستان همدان در توضیح پرونده گفت: ۱۱‌اسفند‌ماه سال‌۹۳ ساکنان منطقه رکنی همدان با صدای فریاد‌های زن همسایه خود را به محل رساندند.

آن‌ها وقتی قدم به داخل خانه گذاشتند با اجساد مادر، دختر و دو پسر خانواده مواجه شده و پلیس را از ماجرا با خبر کردند. لحظاتی بعد تیمی از مأموران پلیس همدان به همراه بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شدند و در این باره تحقیق کردند. در اولین بررسی‌ها مشخص شد که مادر و دختر خانواده به علت فشار بر عناصر حیاتی گردن به کام مرگ رفته‌اند، اما دو پسر خانواده با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند. دختر خانواده در اولین تحقیقات گفت: من ساکن شهرستان ماکو هستم. از چند روز قبل هر چه با خانواده‌ام تماس گرفتم کسی به تماس‌هایم جواب نداد. نگران شدم و امروز از ماکو راهی همدان شدم. وقتی در خانه را باز کردم بوی تعفن در حیاط خانه پیچیده بود. وقتی به داخل خانه رفتم با صحنه هولناک مواجه شدم و با فریاد همسایه‌ها را با خبر کردم.

بعد از انتقال اجساد به پزشکی قانونی تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان جنایت به جریان افتاد. کارآگاهان پلیس خیلی زود موفق شدند عاملان حادثه را که دو مرد جوان بودند شناسایی و بازداشت کنند.

عامل حادثه که مردی ۳۴ ساله بود، گفت: من و دوستم مدتی قبل از اعضای خانواده مقداری پول نقد گرفتیم. آن‌ها در قبال پول نقد از ما چک سفید، سفته و اوراق هویتی‌مان را گرفتند. مدتی که گذشت و موعد پرداخت پول فرا رسید آن‌ها از ما خواستند که پول را به آن‌ها برگردانیم که به خاطر مشکلاتی که داشتیم از آن‌ها فرصت گرفتیم که قبول نکردند. اعضای خانواده مقتول، ما را تهدید کردند که در صورت پرداخت نشدن پول، چک‌را به اجرا می‌گذارند و برای همین تصمیم به سرقت اوراق گرفتیم. متهم ادامه داد: شب حادثه دوستم به من خبر داد که کسی داخل خانه نیست و اعضای خانواده به سفر رفته‌اند. او از من خواست به خانه‌شان دستبرد بزنیم و اوراق را سرقت کنیم. وسوسه‌های او سبب شد تا به حرفش اعتماد کنم. او مقابل خانه مراقب اوضاع بود و من هم از راه دیوار وارد خانه شدم. در حال جست‌وجو بودم که متوجه شدم دوستم به من دروغ گفته و آن‌ها به سفر نرفته‌اند. وقتی آن‌ها از حضور من با خبر شدند ابتدا مادر خانواده و دخترش را خفه کردم. همان لحظه دو پسر خانواده از حادثه با خبر شدند که آن‌ها را با شلیک گلوله به قتل رساندم.

بعد از اعتراف دو متهم و کامل شدن تحقیقات پرونده در دادگاه کیفری یک استان بررسی شد و عامل جنایت به قصاص و همدست او به حبس محکوم شد. حکم دادگاه بعد از تأیید رأی در دیوان عالی کشور و انجام تشریفات قانونی سحرگاه دیروز اجرا شد.
 
منبع:جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها