أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۹۴۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
در همین راستا تعدادی از جوانان آتش به اختیار مشهدی گروهی تشکیل دادند به نام خیرین جوانان گمنام به سرپرستی آقایان بلادور، رفیعی و جعفری و به فکر تولید یک محلول ضدعفونی با قیمت مناسب افتادند انجام کار نیاز به تحقیق و مطالعه داشت بعد از مطالعه مقالات مختلف موفق شدند تا به یک محلول ضدعفونی مناسب برسند، محلولی که بعد از اتانول جهت پاکسازی ویروس و باکتری ها از جمله ویروس کرونا استفاده می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، اوایل زمزمه های ورود کرونا به کشور؛ یعنی نیمه دوم بهمن ماه 98بود که به دلیل اپیدمی سریع ویروس کرونا بسیاری گرفتار بیماری شدند برای همین از سوی وزارت بهداشت تاکید شد همه از ملزومات بهداشتی به خصوص محلول ضدعفونی استفاده کنند تا محیط فردی و اجتماعی از این ویروس سریع الانتقال و ماندگار پاکسازی شود.

در همین راستا تعدادی از جوانان آتش به اختیار مشهدی گروهی تشکیل دادند به نام خیرین جوانان گمنام به سرپرستی آقایان بلادور، رفیعی و جعفری و به فکر تولید یک محلول ضدعفونی با قیمت مناسب افتادند انجام کار نیاز به تحقیق و مطالعه داشت بعد از مطالعه مقالات مختلف موفق شدند تا به یک محلول ضدعفونی مناسب برسند، محلولی که بعد از اتانول جهت پاکسازی ویروس و باکتری ها از جمله ویروس کرونا استفاده می شود با نذر یکی از دوستانشان که مبلغ 5 میلیون تومان بود به امید خدا کار را شروع کردند ومحلول ضدعفونی تولید شده را بین اقشار ضعیف شهر توزیع کردند.

پس از مدتی با آمدن یک خیر و کمک هایی که داشت موفق شدند تولید محلول ضدعفونی را به 40هزار بطری برسانند و بعد از آن خیر دیگری به کار ورود کرد و 300هزار بطری به آنها هدیه نمود.

گروه خیرین جوانان گمنام در ادامه کار دیدند توانایی و ظرفیت آن را دارند که تولید بیشتری داشته باشند و کار خود را توسعه بدهند برای همین به دنبال تولید در مقدار و حجم بالا شدند. در همین مسیر خدمت مومنانه کارخانه آب معدنی « برف دانه» هم به یاری آنها آمد و بخشی از خط تولید خود را در اختیارشان قرار داد تا سرعت تولید و راندمان کار بیشتر شود و امروز در فکر تولید یک میلیون بطری محلول ضدعفونی هستند تا بتوانند به لطف خدا و همت جمعی به غیر از شهر مشهد، استانهای خراسان را به طور کامل پوشش بدهند و حتی در ادامه برای استانهای همجوارهم محلول بفرستند.

مسئولان مختلفی از کارگاه آنها بازدید کرده و ابراز رضایت داشته اند ازجمله؛ رییس شورای شهر مشهد، فرماندار و بخشدار بخش مرکزی، معاونت بهداری سپاه امام رضا، سردار شفاهی جانشین سپاه استان، سردار غفوریان، دکتر پژمانفر، دکتر بحرینی، نمایندگان مشهد، نماینده طرقبه و شاندیز و چناران، نماینده سبزوار، ریاست اداره کل ورزش جوانان استان خراسان، امیر آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش و... حدود دوماه است که این جوانان شبانه روز درگیر کار و تولید هستند. تولید و توزیع نیم میلیون لیتر محلول ضدعفونی کار بزرگی است که توسط چند جوان انجام می شود بدون اینکه به جایی وابستگی داشته باشندو یا ریالی از نهادی دولتی دریافت کرده باشند آنها جهادگرانی هستند که برای مبارزه با ویروس کرونا پیوسته در کارگاه کار می کنند و همین حرکت جهادی آنها باعث شگفتی و تحسین مسئولان بازدید کننده بوده است.

گفتنی است؛ هسته اولیه، تیم مهندسی و دانشجویی است که کارگاه شخصی کاری خودشان را در اختیار گروه قرار داده اند و دانشجویان در مقاطع مختلف از لیسانس تا پسادکتری و بسیجی ها برای پرکردن بطری ها در کارخانه همکاری می کنند. جالب است که در گروه حتی دکتر دامپزشک هم فعالیت دارد که دو هفته در قسمت تخلیه بار کارخانه کاملا رایگان و بدون هیچ چشمداشتیبه آنها کمک می کرد. این گروه جهادی تقریبا محلول ضدعفونی تمام بیمارستان‌ها وخیریه‌های مشهد وشهرهای اطراف را رایگان فراهم می کنند برای خیلی از شهرستانها هم محلول می فرستند. شهرستانهایی مانند تربت حیدریه، گناباد، کاخک، قائم، قوچان، درگز، چناران، بجنورد،سبزوار، شیروان، فاروج، گنبد، جویبار، چکنه، کلات نادری، صالح آباد، نیشابور و...علاوه بر این گروه خیرین جوانان گمنامدر کنار محلول ضدعفونی تعداد زیادی ماسک هم تولید می کنند و به بسیاری از خیریه های مشهد و مناطق پایین شهر مشهد توزیع کردند هرچند در ابتدا جهت خرید پارچه برای ماسک مشکل داشتند ولی این قضیه مانع کار آنها نشد و سعی کردند باکمک خیریه ها هزینه هارا تامین کنند و با کمک خیرین موفق شدند کار تولید ماسک را ادامه بدهند طوری که روزی تقریبا 1000ماسک تولید می کنند.









نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
۰
۰
خدا قوت
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
۰
۰
سربازان اسلام و دنباله روان راه سردار سلیمانی عزیز انشالله پاینده باشید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها