أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۹۴۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: درد و رنج‌هایی که بشر آن را برخاسته از آشفتگیِ ذهن و روانِ پریشان خود می‌پندارد از نظر اسلام برخاسته از دوری انسان از مبداء فیض و خالق هستی است.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، با اشاره به نزدیکی ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تمدن بشری در حال حرکت به سمت تَفرّد و زیست منفردانه است، به گونه‌ای که انسانها در کنج خانه و در زندگی انفرادی به سر می‌برند و حتی مشارکت های سیاسی و اجتماعی آنها با حفظ روحیه انفرادی و خود غرقگی صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: در این نظامِ فکری، انسان درد و رنج‌های خود را برخاسته از آشفتگیِ درونیِ خویش می‌پندارد و سعی بر آن دارد تا با روش‌های ذهن آگاهی، خود غرقگی، مثبت اندیشی، تمرین ذهن و تاب آوریِ روانی، به تقویت درونی خود پرداخته و درد و رنج را از خویش دور سازد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: حتی اجتماع و تجمعّاتِ انسانی در این روشِ فکری باید موجب تسکین روحی و روانی انسان باشد و نتیجه‌ای برای تَشفّی و آرامش روحی برای انسان در بر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در واقع جامعه و محیط، مبداء رویدادها و عادت‌واره‌هایی خواهد بود که انسانِ منفرد و گوشه‌نشین را شاد کند و به او نشاط ببخشد، تصریح کرد:در اسلام امّا نوع نگرش بر خلاف این طرز تفکر است، دین اسلام در قلب و دل انسان بذر ایمان و باور می‌نشاند که مَظهر و ثمره‌ی آن، تجمعّات و آیین‌های اجتماعی و جماعت‌های مذهبی است.

قطبی افزود:  در واقع مبداء و منشاء عادت‌واره‌های اجتماعی و آیین‌های مذهبی در اسلام، امور قلبی و درون مایه‌های مذهبیِ فرد است و تجمعّات، مَظهر دین است نه مبداء دین.

وی ابراز داشت:این نگاهِ منطقی که متّکی بر آموزه‌های دینی و اسلامی است و مبداء تامین نیازهای اجتماعیِ انسان را ایمان قلبی او می‌داند، بهترین راه برای برون رفت انسان معاصر از مشکلات و آلام است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: درد و رنج‌هایی که بشر آن را برخاسته از آشفتگیِ ذهن و روانِ پریشان خود می‌پندارد از نظر اسلام برخاسته از دوری انسان از مبداء فیض و خالق هستی است.

وی تاکید کرد: مبداء درد و رنج در اسلام ضعف ایمان و ناصافیِ قلب و دل است، آموزه‌های اسلامی همه با هدف ایجاد صفای دل و ایمان قلبی برای انسان بوده و با ایجاد ارتباط بین انسان و مبداء فیض و خالق هستی، آلام و رنج‌های او را می‌کاهد و نگاه تازه‌ای به او می‌بخشد.

قطبی اذعان کرد: رمضان و روزه یکی از این تعالیم آسمانی و متعالی است که بدون سر و صدا، انسان را در ماه برکت و رحمت به سرمنشأ خیرات و برکات هستی متصل می‌کند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها