أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۹۴۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
میوه و حبوبات گران شد؛
نرخ تورم فروردین ماه سال 99 از سوی مرکز آمار ایران 32.2 درصد اعلام شد. 12 شاخص اصلی قیمت کالا و خدمات نشان می دهد در بخش خوراکی ها و آشامیدنی ها 10.7 درصد افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل و 5.2 درصد نسبت به ماه قبل داشته است. یعنی قیمت این بخش در فروردین نسبت به اسفند گرانتر شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، نرخ تورم فروردین ماه سال 99 از سوی مرکز آمار ایران 32.2 درصد اعلام شد.

12 شاخص اصلی قیمت کالا و خدمات نشان می دهد در بخش خوراکی ها و آشامیدنی ها 10.7 درصد افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل و 5.2 درصد نسبت به ماه قبل داشته است. یعنی قیمت این بخش در فروردین نسبت به اسفند گرانتر شده است.

در بخش خوراکی و آشامیدنی بالاترین افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل برای «چای، نوشابه، قهوه و سایرخوراکی ها» و پس از آن «شیر، پنیر و تخم مرغ» به ثبت رسید.

«پوشاک و کفش» 28.3 درصد، «مسکن آب و برق و گاز» 20.4 درصد، «حمل و نقل» 47.4 درصد، «تفریح و فرهنگ» 25.6 درصد افزایش قیمت داشته اند.

بیشترین افزایش قیمت ماهانه نسبت به اسفند ماه نیز برای میوه و خشکبار با 19 درصد و پس از آن سبزی و حبوبات با 13.6 درصد در بخش خوراکی ها و آشامیدنی ها ثبت شد.

این آمارها نشان میدهد افزایش قیمت عمده کالاها و سبد معیشت خانوار همچنان ادامه دارد و آهنگ رشد قیمت آنها کاهش داشته است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها