يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۵۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
فعلاً بازیکنی به طور مشترک مد نظر سرخابی‌ها قرار نگرفته، اما هر دو تیم در پست دفاع راست کمبود بازیکن دارند.
به گزارش پایگاه 598، فصل نقل و انتقالات لیگ برتر شروع نشده، اما تعطیلی بازی‌ها فرصت مناسبی است تا تیم‌ها به فکر فصل جدید باشند. مذاکرات آغاز شده و هر روز خبری از یک تیم می‌رسد که به یک بازیکن جدید علاقه نشان داده است. در این بین بازیکنانی خوش‌شانس‌تر هستند که استقلال و پرسپولیس همزمان روی آن دست بگذارند، چون بعد از این اتفاق بازیکن مورد نظر می‌تواند شروع به بازارگرمی کند و قیمتش را تا حدی فراتر از تصور افزایش دهد. البته فعلاً بازیکنی به طور مشترک مد نظر سرخابی‌ها قرار نگرفته، اما هر دو تیم در پست دفاع راست کمبود بازیکن دارند. بازی دادن به سیامک نعمتی در پست دفاع راست برای پرسپولیس و علی دشتی برای استقلال در این فصل نشان می‌دهد هر دو تیم نیاز مبرمی به دفاع راست دارند.

 

***
یحیی گل‌محمدی به محض حضور در پرسپولیس دو مدافع راست تیمش را کنار گذاشت. حسین ماهینی به نساجی رفت و آدام همتی هم که در زمان برانکو یک دفاع راست بود راهی پارس جنوبی شد تا دست یحیی در این پست خالی شود. مهدی شیری تنها دفاع راست تخصصی پرسپولیس است که در حال حاضر گل‌محمدی در اختیار دارد. البته سیامک نعمتی و شجاع خلیل زاده هم توانایی بازی در این پست را دارند، اما چون پست تخصصی آن‌ها نیست طبیعتاً کیفیت لازم را ندارند. همین موضوع باعث شده پرسپولیسی‌ها به فکر یک دفاع راست باشند.
***
وریا غفوری تنها دفاع راست ملی‌پوش لیگ برتر است و خیال استقلال را از این پست راحت کرده، اما در نبود او گزینه‌ای وجود ندارد که جایش را پر کند. در این فصل با توجه به سیستم سه دفاع مرکزی استقلال علی دشتی جای وریا بازی کرد ولی در سیستم چهار دفاع دشتی قابل اعتماد نیست، چون در فاز دفاعی تخصصی ندارد. در استقلال عارف غلامی هم می‌تواند دفاع راست بازی کند، اما در نفوذ‌ها ضعیف است و در سیستم فرهاد مجیدی که قدرت هجومی حرف اول را می‌زند کارایی لازم را ندارد.


***
هر دو تیم دفاع راست می‌خواهند، اما کار پرسپولیس برای جذب مدافع راست آسان‌تر است، چون بازیکنان دوست دارند در ترکیب اصلی قرار بگیرند و قطعاً رقابت با مهدی شیری راحت‌تر از رقابت با وریا غفوری است. اگر بازیکنی مد نظر دو باشگاه باشد پرسپولیس با قول بازی در ترکیب اصلی می‌تواند راحت‌تر طعمه خود را صید کند.
***
لیگ برتر فصل نوزدهم دفاع راست چشمگیری نداشت. درخشش مهدی ترکمان، محمد نادری، هروویه میلیچ و... در دفاع چپ رقابت جذابی را ایجاد کرد، اما در دفاع راست بازیکن شاخصی نداشتیم و مثل چند سال اخیر وریا غفوری بهترین بود. مهدی شیری هم نمرات خوبی از سایت‌های آماری گرفت، اما نتوانسته جانشین خوبی برای رامین رضاییان و صادق محرمی باشد و هواداران توقع بیشتری از یک دفاع راست در پرسپولیس دارند. در این بین سپاهان تنها تیمی بود که در دفاع راست بهترین نیمکت را داشت و با منصوری و ایران‌پوریان خیالش از هر بابت راحت بود حتی رضا میرزایی جوان هم بازی‌های خوبی در این پست به نمایش گذاشت که سپاهان بعید است این بازیکنان را از دست بدهد، اما گزینه‌ای که گفته می‌شود چشم سرخابی‌ها را گرفته مهدی تیکدری جوان است. مدافع راستی که به زور دنیزلی دفاع راست شد، اما عملکرد خوبی داشت و حتی در بعضی مواقع به سمت چپ رفت تا ضعف آن سمت را هم پوشش دهد.
***
حالا که سرخابی‌ها دنبال دفاع راست هستند باید دید که بخت با کدام بازیکن یار خواهد بود که مد نظر دو باشگاه باشد و بتواند مثل کاوه رضایی، بیرانوند، امیری، سیدجلال و... رقمش را چند برابر کند و از این آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

منبع: روزنامه خبر ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها