أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۹۵۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
نشریه خط حزب الله روایتی از حضور یک نویسنده آمریکایی در ایران در روزهای شیوع کرونا را منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه 598، در این مطلب آمده است؛ همبســتگی و همدلی اجتماعی مــردم ایــران تا آنجا خیره کننده بود که تحســین ناظــران بین المللی را نیز برانگیخت. جنیفر گرین، «نویسنده ای آمریکایی است که بیش از یک سال اســت در ایران به سر می برد و وقتی کرونا به ایران رســید، تصمیم به خروج از ایران داشت اما موفق نشد. گرین بعد از اینکه ناچار شــد در ایران بماند، تجربه خود را از حضور در ایران منتشر کرد. او در ابتدای متن خود می نویســد از اینکه در ایران ناچار شــد بماند، به شدت احساس نگرانی می کرد.

اما بعد مینویسد: «پس از خواندن اخبار رسانه های غربی مبنی بر حمله مردم به فروشگاه ها از روی ترس و وحشت و خالی کردن یکباره آنها از مواد ضدعفونی کننده، ماسک و حتی ماکارونی، فکر کردم بهتر است به جای برگشتن به آمریکا در ایران بمانم.»

او ادامه میدهد: «این روزها میادین تره بار و فروشــگاه ها در ایران مقداری شلوغ است اما من هیچ کمبودی حس نمیکنم، مردم برای خرید همدیگــر را هل نمیدهند، دعوا نمی کنند، چنگ نمیزننــد... برخی افراد داوطلبانه دستگاههای خودپرداز را ضدعفونی می کنند، برای افراد بی خانمان دستکش تهیه می شود، برخی صاحبخانه ها دو ماه از مســتاجران خود کرایه نمی گیرنــد، در برخی مناطق به درب منازل می روند و رایگان دســتکش و مواد ضدعفونی کننده به مردم میدهند، برخی کارگاه تولید ماسک راه اندازی کرده اند، کمپینی برای حمایت از کسب و کارهای آســیب دیده به راه افتاده است و...

 او در نهایت چنین می نویسد: «این چیزها را با سایر نقاط دنیا مقایسه کنید و ببینید ایران چقدر متفاوت است. من آرزو میکنم بقیه مردم دنیا در مواجهه با کرونا، از ایرانیان یاد بگیرند.

اینها در حالی است که مردم ایران تحت تحریم هستند. با این وضعیت، به نظرم من اگر در ایران باشم آرامش بیشتری دارم تا اینکه به آمریکا برگردم. چون در اینجا الزم نیست

الوه بر ویروس وحشتناک کرونا، با ویروس وحشتناک رفتار اطرافیانم هم روبرو باشم.»

می گویند در حوادث و مشــکلها است که عیار انسانها مشــخص می شــود. و حالا ویروس کرونــا، عیار خوبی برای سنجش رفتار انسانها اســت، عیاری که در ایران نشــاندهنده عمق فرهنگ اسـلـامی در دل مردم است. دقیقا بر خلاف ادعای کســانی که در این یکی دو دهه اخیر بخصوص متأسفانه بعضیها تلاش کردند که فرهنگ ایرانی را تحقیر کنند - فرهنگ اسلامی ایرانی را تحقیر کنند- برای اینکه مردم را متوجه فرهنگ غربی و سبک زندگی غربی بکنند، برخلاف خواسته آنها نه، {نشان داد} خوشبختانه این احســاس در احساس تفکر اسلامی و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزش های اسلامی در مردم بسیار احساس قوی و راسخی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها