يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۶۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در پاسخ به این سوالات مطرح شده که روزه گرفتن سیستم ایمنی بدن را به حدی ضعیف می‌کند که میزان ابتلا به بیماری بیشتر شود یا خیر، گفت: هر چند در مورد بیماری کرونا با توجه به اینکه تازه شایع شده اطلاعات زیادی در دست نیست اما مطالعات نشان داده اگر روزه‌داری به روش صحیح و درست انجام شود معمولا باعث ضعف سیستم ‌ایمنی بدن نمی‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در پاسخ به این سوالات مطرح شده که روزه گرفتن سیستم ایمنی بدن را به حدی ضعیف می‌کند که میزان ابتلا به بیماری بیشتر شود یا خیر، گفت: هر چند در مورد بیماری کرونا با توجه به اینکه تازه شایع شده اطلاعات زیادی در دست نیست اما مطالعات نشان داده اگر روزه‌داری به روش صحیح و درست انجام شود معمولا باعث ضعف سیستم ‌ایمنی بدن نمی‌شود.

دکتر مصطفی جوانیان با اشاره به نقش موثر ویتامین‌ها بر سلامت سیستم ایمنی بدن اظهار کرد: ویتامین‌هایی چون A ,C ،B ,D و همین طور ریز مغذی‌هایی چون روی و سلینوم نقش اساسی را در سیستم ایمنی سالم دارند.

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، وی تصریح کرد: باید در وعده‌های غذایی از سبزیجات، میوجات و لبنیات به اندازه کافی استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: توصیه می‌شود وعده‌های غذایی در ماه مبارک رمضان به سه وعده اصلی افطار، شام و سحر تقسیم شود.

دکتر جوانیان یادآور شد: با توجه به اینکه فاصله روزه‌داری در ماه مبارک رمضان تا افطار مدت طولانی حدود ۱۶ ساعت است به همین جهت باید از مصرف آب و مایعات به اندازه کافی در فواصل افطار تا سحر استفاده کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها