يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۷۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس اتحادیه قنادان اراک گفت: مردم به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا،به هیچ عنوان به غیر قنادی‌های معتبر از واحد‌های متفرقه از جمله خشکه پزی‌ها و سوپرمارکت‌ها زولبیا و بامیه نخرند.
به گزارش پایگاه 598، حسن شمس رئیس اتحادیه قنادان اراک اظهار کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، هر کیلو زولبیا، بامیه و گوشفیل به صورت مخلوط ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، زولبیا و بامیه هر کدام جداگانه ۲۱ هزار تومان و گوشفیل خالص درجه یک کیلویی ۲۳ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

شمس با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی قیمت شیرینی ماه رمضان (زولبیا، بامیه وگوشفیل) افزود: نرخ سایر شیرینی‌ها برای ستاد تنظیم بازار ارسال شده که تا هفته آینده مصوب خواهد شد.

رئیس اتحادیه قنادان اراک تصریح کرد: متاسفانه شکر یارانه‌ای به قنادان تعلق پیدا نکرده است. دو ماه پیش حواله شکر دریافت شده، اما شرکت‌های تولیدکننده، شکر را به بهانه مشخص نبودن قیمت در اختیار قنادان قرار نمی‌دهند و در همین راستا احتمال افزایش قیمت شکر نیز وجود دارد.

شمس با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد این صنف بیان کرد: تاکنون حمایتی از قنادان صورت نگرفته، تنها سایتی برای ثبت نام تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با بهره ۱۸ درصد اعلام شده که این رقم تاثیری در رفع مشکلات این صنف نخواهد داشت.

او با اشاره به فعالیت ۱۱۰ واحد قنادی و شیرین پزی دارای مجوز در اراک اضافه کرد: فتیرفروشی ها، خشکه پز‌ها و برخی سوپرمارکت‌ها اقدام به فروش زولبیا و بامیه کرده اند، ولی از مردم توقع داریم به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا، به هیچ عنوان به غیر قنادی‌های معتبر از واحد‌های متفرقه از جمله خشکه پزی‌ها و سوپرمارکت‌ها زولبیا و بامیه نخرند، چون امکان نظارت بر چگونگی رعایت موازین بهداشتی در این واحد‌ها وجود ندارد.

شمس تاکید کرد: هیچکدام از قنادی‌ها محصول تولیدی خود را به خشکه پزی‌ها و صنوف دیگر نمی‌فروشند،گفت: در برخی روستا‌های اطراف نیز اقدام به پخت و توزیع زولبیا و بامیه به صورت خانگی و غیربهداشتی شده که هیچ نظارتی بر این شیرینی‌ها وجود ندارد و باید از خرید این محصولات خودداری کرد بویژه اینکه در صورت بروز مشکل، اتحادیه هیچ مسئولیتی را در این خصوص پذیرا نیست.

رئیس اتحادیه قنادان اراک خاطرنشان کرد : تاثیر ناشی از ویروس کرونا بر این صنف و بیکار شدن کارگران این واحد‌ها تحت تاثیر فشار اقتصادی ناشی از این بیماری مشخص نشده، اما در ماه آینده با توجه به لیست بیمه ارسالی از سوی واحدها، تعداد افراد بیکار شده به سبب این ویروس مشخص خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها