يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۷۳۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
امید و احتیاط کرونایی؛
حریرچی یک آمار جالب دیگر هم می‌دهد و آن اینکه قبل از کرونا روزانه 350 هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اما بعد از شیوع کرونا این مراجعات به میزان قابل توجهی کم شده است. معاون وزیر بهداشت سیگنال مثبتی به مردم می‌دهد اما همچنان به جامعه هشدار می‌دهد که پروتکل‌های مقابله با «کووید-19» رعایت شود.
به گزارش پایگاه 598، با وجودی که ویروس مرموز کرونا همچنان جان می‌گیرد اما خیلی‌ها نسبت به این موضوع بی‌تفاوتند. اوج ترافیک در کلانشهرها، ترددهای غیرضروری مردم در خیابان‌ها، گسترده شدن بساط دستفروشان به همراه افزایش مسافران مترو، بسیارنگران‌کننده است، چرا که همه‌گیری ویروس کرونا در چنین شرایطی فعال خواهد شد و احتمال وقوع موج‌های دوم و سوم شیوع این بیماری واگیردار را در جامعه افزایش می‌دهد.


معاون کل وزیر بهداشت روز گذشته اعلام کرد: مرگ بر اثر کرونا در کشور 70 درصد کاهش یافته است و در اکثر استان‌ها روند نزولی بیماری به صورت قابل توجهی مشاهده می‌شود.

البته ایرج حریرچی به مردم هشدار داده هرگونه غفلتی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیر و شدیدی داشته باشد.

حریرچی یک آمار جالب دیگر هم می‌دهد و آن اینکه قبل از کرونا روزانه 350 هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اما بعد از شیوع کرونا این مراجعات به میزان قابل توجهی کم شده است. معاون وزیر بهداشت سیگنال مثبتی به مردم می‌دهد اما همچنان به جامعه هشدار می‌دهد که پروتکل‌های مقابله با «کووید-19» رعایت شود.

همچنین عضو کمیته ملی مبارزه با بیماری «کووید-۱۹» وزارت بهداشت به کاهش میزان مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: مدتی است تعداد مراجعان بیماری کرونا به بیمارستان‌ها برای بستری نسبت به یکی، دو ماه گذشته کم شده است، البته این کاهش مراجعه به معنای کاهش شیوع ویروس کرونا یا از بین رفتن آن نیست.

مینو محرز به کم‌توجهی خیلی‌ها نسبت به سرایت ویروس کرونا، اشاره کرد و افزود: ما همچنان نگران موج‌های دوم و سوم شیوع این بیماری در صورت بی‌توجهی مردم به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گیری فیزیکی هستیم، چرا که مشاهده تراکم جمعیت در خیابان‌ها، مراکز خرید و... نشان می‌دهد مردم فکر می‌کنند این ویروس ضعیف یا ناکارآمد شده است در حالی که اینچنین نیست و کرونا همچنان کشنده و بسیار خطرناک است.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران تصریح کرد: کاهش میزان ورود مبتلایان ویروس کرونا به بیمارستان‌های تهران و برخی شهرستان‌ها اگر چه امیدوارکننده است که زنجیره انتقال آن در کشور تا حدودی در حال گسسته شدن است اما نباید نسبت به قطع کلی زنجیره این بیماری بی‌رحم بی‌توجه بود، چرا که قدرت انتقال آن به قدری بالاست که در صورت مبتلا بودن چند نفر و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، بازگشت شیوع گسترده آن به جامعه حتمی است.

عضو کمیته ملی مبارزه با بیماری «کووید-19» وزارت بهداشت، تنها راه کنترل این بیماری را ماندن در خانه و فاصله‌گیری اجتماعی عنوان کرد و افزود: رعایت نکردن مسائل بهداشت فردی و اجتماعی و ترددهای بی‌مورد در کوچه و خیابان‌ها مانند ریختن بنزین روی آتش این بیماری است، بنابراین تا قطع شدن کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا نباید این بیماری را به شوخی گرفت.

محرز با بیان اینکه هنوز به مرحله مهار این بیماری در کشور نرسیده‌ایم، گفت: خیلی‌ها فکر می‌کنند ویروس کرونا از بین رفته است، بنابراین باید به این افراد گفت کاملا در اشتباه هستید و ویروس کرونا همچنان برای از بین بردن افراد بی‌توجه کمین کرده است.

استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و رستوران‌ها کمک می‌کند تا انتقال این ویروس بسیار کم شود. بنابراین ماه رمضان فرصت مناسبی است که مردم با ماندن در خانه و کاهش سفرها به کاهش زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.

وی ادامه داد: هنوز مریض‌های بدحال زیادی در کشور به علت مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند و هر روزه نیز مبتلایان به این بیماران به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و در چنین شرایطی باید به این نکته مهم توجه شود که این بیماری بیماری ریشه‌داری است و تا ریشه آن خشک نشود همچنان خطرناک است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها