يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۹۷۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اجماع روی نیمه‌تمام نماندن لیگ‌ها؛
تا این لحظه برای هواداران فوتبال این نکته مشخص شده که اجماع کشورها و همچنین فیفا و یوفا روی برگزار شدن ادامه بازی‌هاست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاین؛ روز گذشته صحبت های زیادی در خصوص شروع دوباره لیگ های اروپایی فوتبال بعد از بهتر شدن وضعیت همه کشورها از نظر شیوع ویروس کرونا مطرح شد که همه را نسبت به بازگشت دوباره فوتبال امیدوار کرده. هرچند هنوز وضعیت کشورهایی که معتبرترین لیگ های دنیا را برگزار می کنند به شرایط عادی و قبل از کرونا برنگشته اما پیش بینی ها اینطور بوده که ممکن است به زودی دوباره همه شاهد شروع لیگ های معتبر اروپایی و همچنین لیگ برتر کشور خودمان باشند. مخصوصا حالا که شنیده می شود اصرار فیفا روی برگزاری ادامه بازی ها و نیمه تمام نماندن رقابت هاست. چند روز پیش خبر قهرمانی آژاکس در فوتبال هلند و نیمه تمام اعلام شدن لیگ این کشور خیلی ها را متعجب کرد. اتفاقی که هفته ها قبل برای لیگ بلژیک هم رخ داده بود. این خبر اما در شرایطی اعلام شد که پیش از اعلام فدراسیون فوتبال هلند، یوفا و فیفا به فدراسیون فوتبال بلژیک بابت عجله در تصمیم گیری تذکر داده بودند و حالا به نظر هلندی ها نیز کار راحتی برای نهایی کردن تصمیم خود از سوی فیفا یا یوفا ندارند.

روز گذشته اولین خبر امیدوارکننده برای هواداران فوتبال در خصوص بوندسلیگای آلمان منتشر شد. وقتی که اعلام شد فدراسیون فوتبال آلمان قصد دارد در آینده نزدیک رقابت های خود را آغاز کند. دیروز نشریه بیلد آلمان اعلام کرد که وزارت بهداشت این کشور موافقت خودش را برای برگزاری دوباره بازی ها اعلام کرده. 20 اردیبهشت و یا یک هفته دیرتر تاریخ احتمالی شروع بوندسلیگا خواهد بود و نکته قابل توجه این است که روی برگزاری بازی ها بدون حضور تماشاگران همه نهادهای ورزشی و دولتی کشور آلمان اتفاق نظر دارند.

در خصوص لیگ برتر انگلیس که از دید خیلی ها جذاب ترین لیگ فوتبال دنیاست، شنیده شد که اواسط خرداد دوباره تیم های لیگ برتری باید به کار خود ادامه دهند. روزنامه تایمز از 19 خرداد به عنوان روز شروع دوباره این فصل لیگ برتر انگلیس نام برده. همچنین این روزنامه در گزارش خود نوشته که اتحادیه فوتبال انگلیس در صورت شروع بازی ها در تاریخ 19 خرداد قصد دارد که این فصل را تا اوایل ماه مرداد به پایان برساند.

در اسپانیا همن وضعیت اینطور پیش رفته که مثل دو لیگ معتبر دیگر که تا اینجا گفتیم، قرار است بازی ها از سر گرفته شوند. درباره لالیگا اما این نکته حائز اهمیت است که نخست وزیر کشور اسپانیا رسما خودش را وارد کار کرده و در صورت ادامه برگزاری بازی ها گفته این امکان از 13 اردیبهشت در شرایطی برقرار می شود که روند مبتلایان به ویروس کرونا مثل روزهای گذشته رو به کاهش باشد.

وضعیت در کشور ایتالیا اما شاید نسبت به سه کشور مهم دیگر با ابهام بیشتری روبرو باشد. با توجه به اینکه کشور ایتالیا یکی از کشورهایی‌ست که بیشترین آمار را در بین مبتلایان به کرونا دارند فعلا مسئولان فوتبال این کشور موضع جدید در قبال برگزاری دوباره بازی ها نگرفتند اما نکته مشخص در خصوص سری‌آ و همچنین لیگ های دیگر این است که حداقل سه هفته کمترین زمان موردنیاز تیم ها در همه کشورها برای شروع دوباره بازی ها خواهد بود. موضوعی که اتفاقا در فوتبال ایران هم مورد بحث قرار گرفته و تیم ها هنوز از وضعیت آینده با خبر نیستند. موضوع آماده سازی تیم ها مهم ترین موضوع بعد از مشخص شدن شرایط کرونایی هر کشور است که نیاز به اتخاذ تصمیمات مهمی دارد. در هر حال تا این لحظه برای هواداران فوتبال این نکته مشخص شده که اجماع کشورها و همچنین فیفا و یوفا روی برگزار شدن ادامه بازی هاست.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها