کد خبر: ۴۶۹۷۵۹
زمان انتشار: ۱۵:۵۶     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
هشتم اردیبهشت/
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۰۶ نفر رسید.
به گزارش پایگاه 598، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: امروز پس از ۳۶ روز، تعداد موارد جدید یا ابتلای روزانه به کووید ۱۹ در کشور به کمتر از هزار مورد رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸۰۶ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۷۰ هزار و ۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکون ۴۳۲ هزار و ۳۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

مسمومیت ۵۰۱۱ نفر بر اثر الکل بعد از کرونا
جهانپور بیان کرد: متاسفانه از اول اسفند تا صبح امروز، ۵۰۱۱ نفر در کشور به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شدند و ۵۲۵ نفر از این مسمومین که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند. در حاضر حاضر ۲۲۹ نفر از این مسمومین در بخش‌های عادی و ۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه ICU بستری هستند اما سه هزار و ۴۵۱ نفر ترخیص شده اند. ۹۵ نفر از مسمومین، نابینا و کم بینا شده و ۴۰۵ نفر نیز نیازمند خدمات دیالیز شده اند.

وی اظهار کرد: روند مراجعه افرادی که مشروبات الکلی تقلبی مصرف کرده‌اند در برخی استان‌ها ادامه دارد.

جهانپور گفت: روند مدیریت شده بیماری کووید ۱۹ و روند نزولی مبتلایان جدید به ویروس کرونا هم ادامه داشته و تداوم آن به همراهی مردم بستگی دارد.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها